Minggu, 08 November 2015

Akar Chakra untuk Sakit Belakang

Akar Chakra untuk Sakit Belakang

Terdapat tujuh chakra utama. Dalam bahasa Sanskrit, Chakra bermakna "roda terang." Tujuh chakra berfungsi sebagai laluan untuk tenaga untuk masukkan ke dalam badan. Setiap tujuh chakra mempunyai warna tertentu dan yang berkaitan kebimbangan fizikal dan emosi tertentu.

Chakra Root adalah salah satu contoh chakra. Ia terletak di dasar tulang belakang di antara kemaluan dan dubur. Ia sauh badan ke bumi. Warna yang ditetapkan chakra Akar adalah merah. Sambungan fizikal dan emosi-cirinya adalah warna tanah.

Bertanggungjawab ke atas ajaran kerohanian dunia material, chakra akar mengawal tulang belakang, saluran penghadaman yang lebih rendah, kaki dan kaki, dan sistem imun. Badan dengan akar chakra tidak seimbang biasanya akan berasa sakit di bahagian bawah belakang, saraf di kaki (sciatica), vena varikos, dan juga kegagalan pada gangguan imun yang berkaitan dan sindrom radang usus.

Sementara itu, hubungan emosi chakra akar yang hidup, harga diri, susunan sosial, keselamatan, keluarga, kepercayaan karut, kesetiaan, naluri, kesakitan fizikal atau kesenangan, dan sentuhan.

Keadaan sekarang chakra dikenalpasti melalui arah jam atau melawan arah jam gerakan.

Penggunaan peranti popular untuk meningkatkan chakra akar dipanggil bandul. Ini membantu meningkatkan sensitiviti badan untuk aliran tenaga. A tersumbat dipanggil meridian terompah laluan yang mana chakra direka untuk membersihkan. Sistem chakra tidak akan melepaskan tenaga daripada kepala hingga ke kaki jika tersumbat meridian berada di sana.

Senaman yoga adalah satu lagi cara untuk mengimbangi chakra. Satu latihan yoga memerlukan satu set khusus urutan sesuai kepada chakra tertentu.

Sebagai contoh, jambatan adalah pose baik untuk memulakan untuk membuka chakra pertama. Kemudian ular tedung membuka chakra kedua. Panah itu tidak menimbulkan seterusnya yang membuka chakra ketiga. The pose unta membuka keempat; ikan membuka kelima, mudra yoga secara keenam, dan kepala berdiri atau meditasi untuk chakra ketujuh.

Dengan meditasi anda, anda juga boleh menggunakan melaungkan, ini adalah sedikit lebih maju untuk orang baru tetapi dengan mudah dapat dicapai. Menggunakan kata-kata seperti "Lam" untuk chakra Akar ini, "Vam" untuk chakra Sacral, "Ram" untuk Plexus Solar, "Yam" untuk chakra jantung, "Ham" untuk chakra tekak. Menggunakan "Om" dengan Chakra Mata Ketiga dan meletakkan tangan anda dalam kedudukan solat. Menggunakan "NG" untuk chakra mahkota, letakkan tangan anda di hadapan perut anda, cincin jari menunjuk ke hadapan menyentuh hujung jari.

Jalinan seluruh jari anda termasuk ibu jari anda dengan ibu jari kanan anda meliputi kiri. Tumpukan pada chakra mahkota anda dan memuji-muji bunyi "NG" itu. Menggunakan teknik-teknik ini akan membantu anda untuk membuka dan mengimbangi chakra ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar