Minggu, 08 November 2015

Witch Hazel: Medicinal Herb atau Witches Broom

Witch Hazel: Medicinal Herb atau Witches Broom

Menurut cerita rakyat Amerika, "sihir" dalam penyihir hazel disebut penjajah Amerika yang awal, yang digunakan renek untuk membuat penyapu yang mereka ada untuk terbang di atas dan seperti yang mengerikan atau romantis ini mungkin kelihatan, ada sudah tentu tidak ada bukti ini pernah berlaku . Penggunaan cawangan bercabang seperti mengundi nasib (dousers) untuk mencari air mungkin juga mempunyai pengaruh dalam menamakan herba ini perubatan. Herba nama, bagaimanapun, mempunyai apa-apa kaitan dengan ilmu sihir. Perkataan "Witch" pada asalnya dieja wiche dalam Middle English, (bahasa Inggeris dari kira-kira 1150 kepada kira-kira 1500) dan bermakna dibengkokkan, yang merupakan ciri-ciri cawangan sihir hazel. Oh, jadi banyak yang dan wiche dan ahli-ahli sihir untuk mengesan!

Sekarang mari kita teruskan seterusnya kepada "Hazel" dalam penyihir hazel. Ini adalah bahagian yang mudah kerana herba ini menyerupai hazelnut, ini adalah yang paling mungkin di mana separuh kedua, oh saya tidak mahu katakan sekali lagi, Witch Hazel datang yang dinamakan.

Sekarang untuk fakta-fakta. The Genus dan spesies untuk herba ini verginiana Hamamelis. Ia adalah berbunga, tumbuhan daun atau pokok renek juga dikenali sebagai winerbloom, menyentap kemiri dan Hamamelis. Alias, menyentap kemiri datang dari bunyi popping dilakukan apabila benih dikeluarkan pada tempoh matang.

Bahagian-bahagian yang digunakan untuk ubat ubatan adalah daun dan kulit kayu, yang mengandungi astringents, bahan-bahan yang boleh mengeringkan, mengetatkan, dan tisu keras. Apabila digunakan untuk kawasan-kawasan luar tertentu badan, astringents sementara boleh mengetatkan dan melegakan sakit vena varikos atau mengurangkan keradangan dalam kes-kes radang urat darah (keradangan vena). Witch hazel mengandungi procyanadins, resin, dan flavonoid, semua yang menambah menenangkan, ciri-ciri anti-radang.

Losyen dibuat dari penyihir hazel berguna untuk menenangkan kasar, bengkak, tangan tukang kebun atau tukang kayu.
Untuk mengurangkan kesakitan dari sakit tekak, bilas berkumur dibuat dengan hazel ahli sihir, mur, dan bunga cengkih boleh berkesan, walaupun ia adalah terbaik untuk menggunakan teh atau berwarna, bukan hazel kedai ubat sihir, yang mengandungi isopropyl alkohol. Bilas mulut yang sama juga boleh digunakan untuk gusi bengkak dan dijangkiti.

Lain-lain kegunaan secara meluas terkenal termasuk:

Rawatan untuk mengurangkan gatal-gatal dan menyebabkan bengkak oleh oak racun dan ivy racun.
Ubat untuk membantu menyembuhkan dan menawarkan bantuan dari untuk ruam lampin bayi.
Membantu dalam penyembuhan luka-luka kecil
Boleh digunakan untuk lebam
Rawatan untuk lain-lain keadaan kulit yang kecil
Berkesan untuk rawatan untuk jerawat
Mungkin penggunaan yang paling universal sihir hazel walaupun, adalah ubat untuk buasir, yang mana astringents datang ke dalam bermain, membantu mengecut dan saluran darah kontrak kembali ke saiz biasa.

Orang asli Amerika menggunakan herba ini sebagai sapu (merebus) untuk merawat luka, lebam, gigitan serangga, sakit sendi, dan sakit otot. Mereka juga membuat teh dari herba untuk menghentikan pendarahan dalaman, mencegah keguguran, dan merawat selsema, demam, sakit tekak, dan sakit haid. Cawangan bisa digunakan untuk membuat haluan. Indian Amerika diperkenalkan herba ini kepada penjajah Eropah yang memeluk herba ini untuk 'banyak kegunaannya.

Pada masa ini, lebih daripada 1 juta gelen hazel sihir dijual setiap tahun di Amerika Syarikat, menjadikannya salah satu daripada yang paling banyak digunakan herba negara.

Pada zaman sekarang, hazel sihir digunakan dalam losyen selepas bercukur dan losyen untuk merawat lebam, gigitan serangga, dan sudah tentu, buasir.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar