Minggu, 08 November 2015

Aloe Vera - Loji Wonder

Aloe Vera - Loji Wonder

Aloe Vera adalah sesuatu loji tertanya-tanya. Digunakan untuk beribu-ribu tahun dan didokumentasikan dengan baik untuk pelembab, anti-radang dan luka-penyembuhan, tidak hairanlah buaya seperti bahan popular dalam kosmetik moden dan perubatan.

Aloe Vera Gel begitu unik kerana bahan-bahan bioaktif yang banyak; menurut kajian lebih 200 bahan aktif yang telah ditemui setakat ini. Semua bahan-bahan dalam Aloe Vera adalah penting kerana satu sama lain; walaupun usaha intensif ia tidak mungkin untuk mengasingkan bahan amat berguna dan menggunakannya sebagai bahan tunggal dengan berkesan. Gel indah memaparkan keberkesanan yang sebenarnya ketika semua bahan-bahan ini bekerja bersama-sama, apabila dalam bentuk asal dan tulen.

Aloe Vera mempunyai ciri-ciri yang bermanfaat dan ini adalah mengapa ia digunakan secara meluas dalam sektor kosmetik. Dari pelembap untuk sabun, cermin solek dan juga deodoran semulajadi, ia telah membuktikan dirinya untuk menjadi tambahan yang tidak ternilai kepada banyak produk. Hanya beberapa manfaat ini disenaraikan di bawah.

Beberapa sejarah bermula dengan - Pliny (60AD) didokumenkan pelbagai aplikasi untuk kilang termasuk; penyembuhan luka, gigitan serangga, bisul, lebam, sakit tekak, gusi berdarah, disentri dan pelbagai penyakit lain.

Kulit pelembab - Menurut saintis, banyak bahan-bahan di dalamnya menyebabkan ia mempunyai kesan melembapkan kulit. Pelembap bermakna ia sesuai untuk digunakan dalam pelembap (jelas), sabun dan juga tandas roll!

Tindakan anti-radang - Aloe Vera mengenakan kesan menenangkan pada kulit melalui tindakan pelbagai bahan-bahan aktif dalam bahawa pelepasan pengantara keradangan seperti prostaglandin yang menghalang. Ia sering digunakan dalam losyen selepas matahari penjagaan kerana tindakan anti-radang. Sesetengah pisau cukur juga telah dibangunkan untuk melepaskan buaya untuk menggunakan kedua-dua tindakan anti-radang dan faedah pelembab kulit untuk menghentikan kerengsaan dan meninggalkan kawasan dicukur licin dan lembap.

Pertumbuhan sel - Hakikat bahawa aloe merangsang pembahagian sel telah hebatnya ditunjukkan dalam ujian kultur sel. Menurut satu laman web khusus untuk tumbuhan, ia adalah satu penjana semula selular. Apa yang benar-benar bermakna bahawa ia boleh membantu menyembuhkan kerosakan sel dan menggalakkan pertumbuhan sel; dalam kombinasi dengan beberapa fikiran-lentur sifat-sifat lain ia membuatkan untuk bahan yang sangat baik dalam anti-penuaan penjagaan kulit. Ia juga mencadangkan bahawa purba Mesir Ratu Cleopatra mandi dan minum Aloe Vera Juice untuk mengekalkan kulit muda beliau.

Sifat kompleks Aloe Vera bermakna bahawa ia dilengkapi untuk menangani pelbagai penyakit dalam kedua-dua sektor kosmetik dan perubatan, termasuk ramai yang belum dinyatakan di atas.
Ia benar-benar adalah seorang raja di kalangan tumbuh-tumbuhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar