Minggu, 08 November 2015

Cara Mengurangkan Bengkak di Lutut yang

Cara Mengurangkan Bengkak di Lutut yang

Jika ada satu perkara yang saya secara peribadi biasa dengan, ia adalah kecederaan lutut. Malah, salah satu kecederaan adalah cukup bahawa saya hampir mempunyai penggantian lutut buruk. Syukurlah, pengalaman yang pada masa lalu, tetapi saya boleh berkongsi dengan anda apa yang saya telah belajar.

Dikikis lutut: Ia bukan hanya satu perkara yang kanak-kanak, mana-mana kita boleh perjalanan dan mengikis kulit luar lutut. Kerana ia adalah pada sendi, setiap kali anda bergerak, anda diingatkan ada dengan cara yang agak menyakitkan. Pada kanak-kanak, ini adalah biasanya suatu perkara kecil, tetapi remaja dan orang dewasa mungkin perlu melawat doktor. Tulang boleh retak, atau anda mungkin telah koyak sesuatu di sana.

Tidak banyak yang boleh anda lakukan untuk lutut dikikis. Saya telah mendapati bahawa membalut ia biasanya membawa kepada melekat pembalut untuk luka. Air dan antibiotik topikal mungkin taruhan terbaik. Ia mungkin tidak akan membengkak banyak, tetapi menjaganya agar tetap tinggi biasanya membantu dalam keadaan ini.

Koyak rawan / ligamen: Kecederaan dan memakai am dan air mata boleh menyebabkan masalah ini. Ia menyakitkan, kadang-kadang ke tahap tidak mampu untuk meletakkan apa-apa berat di atasnya. Anda akan memerlukan diagnosis daripada doktor anda untuk menentukan apa rancangan rawatan yang terbaik, tetapi untuk mengurangkan bengkak, RICE adalah rakan anda. Yang bermaksud rehat, ais, mampatan dan ketinggian. Anda mungkin perlu menggunakan tongkat untuk mendapatkan sekitar manakala kecederaan ini adalah penyembuhan.

Saya juga telah menggunakan balutan basah panas di lutut. Ais akan membantu dengan bengkak, tetapi haba membantu kesakitan. Jika anda menambah beberapa kulit pokok willow dan Gotu kola di dalam air dan biarkan ia curam selama 20 minit, ia boleh membantu menghentikan kesakitan dan mungkin mengurangkan beberapa bengkak. Jika anda alah kepada aspirin atau di bawah 18, langkau willow kerana ia mengandungi bahan aktif dalam aspirin.

Patella Broken: Dalam kes saya, berkecai adalah nama yang lebih baik. Ada sedikit yang boleh anda lakukan topically untuk bengkak. Sekali lagi RICE akan menjadi sangat penting. Jika tulang belum ditetapkan lagi, tidak, saya ulangi tidak, cuba untuk meletakkan apa-apa berat di atasnya sama sekali. Dua kali ia berlaku secara tidak sengaja saya hampir pengsan dari kesakitan.

Doktor anda mungkin akan menetapkan kedua-dua ubat penahan sakit dan ubat-ubatan yang mengurangkan bengkak. Ia bukan satu idea yang baik untuk mengambil apa-apa herba dengan ubat-ubatan ini. Ada yang bertindih dan ada yang akan mengganggu penyembuhan. Terdapat banyak saluran darah di kawasan itu, dan ia adalah mungkin (terutamanya jika anda menghancurkan ia) bahawa anda akan berdarah. Tanya doktor anda apa yang diharapkan dan bagaimana untuk memberitahu jika ia menjadi satu isu kecemasan. Saya mempunyai lebam hampir sepanjang jalan di sekitar kaki saya dari buku lali saya ke pinggul saya.

Setelah doktor okays penyingkiran anduh atau peranti lain, terus menjadi ais lutut. Bungkus panas, basah tersebut di atas juga boleh menjadi pilihan. Sebagai willow boleh nipis darah, memastikan bahawa walaupun permohonan topikal tidak akan menyebabkan pendarahan isu.

Lutut bengkak menyakitkan, tidak kira betapa kecil kecederaan. Walau bagaimanapun, kesakitan dan bengkak boleh diuruskan. Berbincang dengan doktor anda dan, jika boleh, pengamal herba berkelayakan untuk nasihat lanjut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar