Minggu, 08 November 2015

Perubatan Alternatif - Menggunakan Mata Acupressure untuk Bantuan Melegakan Tekanan Sinus

Perubatan Alternatif - Menggunakan Mata Acupressure untuk Bantuan Melegakan Tekanan Sinus

Jika anda tidak suka idea akan akupuntur dan mempunyai jarum yang terperangkap dalam membantu melegakan kesakitan sinus anda, anda boleh melakukan satu lagi rawatan alternatif yang memberi tumpuan dalam pada kawasan tekanan sama badan bahawa akupunktur tidak. Ini dipanggil akutekanan. Ia akan menggunakan titik tekanan sama dan bukan anda mempunyai jarum dimasukkan ke dalam tekanan akan digunakan untuk kawasan yang sama. Adalah penting walaupun anda tahu di mana mata yang betul adalah bagi melegakan kesakitan sinus anda.

Untuk mencari mata pada muka anda, anda akan meletakkan jari anda pada kedua-dua belah lubang hidung anda dan kemudian memohon tekanan dengan jari anda. Ini adalah salah satu titik di mana anda boleh melegakan tekanan yang membina dalam sinus anda. Anda juga boleh mencari tempat lain di sisi jambatan hidung anda dan di tengah-tengah dahi anda tepat antara kening.

Satu lagi perkara tekanan boleh didapati di berkedut pergelangan tangan. Anda akan perlu untuk slaid jari anda ke atas lengan anda sangat sedikit. Ini titik tekanan juga boleh digunakan untuk membantu melegakan gejala sejuk dan juga sakit tekak yang datang dengan masalah resdung anda.

Perkara seterusnya yang boleh anda lakukan adalah untuk mencari tempat di mana ibu jari dan jari telunjuk anda datang bersama-sama di tangan anda. Ini adalah v bahagian tapak tangan. Anda akan luncurkan jari anda ke dalam kemurungan di sana dan memohon beberapa tekanan yang lembut. Ini adalah titik tekanan yang merawat kedua-dua sakit kepala sinus dan gejala-gejala sejuk.

Sekarang anda tahu di mana titik tekanan yang berbeza adalah kerja yang baik untuk melegakan kesakitan dan tekanan sinus anda boleh meneruskan dan urut semua kawasan-kawasan ini untuk mana-mana dari tiga hingga lima minit atau lebih jika perlu. Teruskan urut sehingga anda mula berasa semacam lega. Dalam usaha untuk mendapatkan hasil yang terbaik ia adalah idea yang baik untuk anda untuk mengurut titik-titik tekanan dengan hanya sebahagian kecil daripada jari anda, buku jari anda atau menggunakan pemadam pada pensil.

Perkara penting yang perlu diperhatikan di sini adalah bahawa jika anda mempunyai keadaan jantung atau jika anda hamil anda benar-benar tidak boleh menggunakan akutekanan. Perkara-perkara lain yang harus diperhatikan adalah jika titik tekanan adalah di bawah tahi lalat, berhampiran vena varikos, membongkar kulit atau lebam anda tidak patut lakukan akutekanan sama ada.

Juga, jika gejala-gejala anda terus selepas anda menggunakan akutekanan ia mungkin satu idea yang baik untuk pergi dan melihat doktor anda. Mungkin ada sesuatu yang lebih serius berlaku seperti beberapa jenis jangkitan yang mungkin memerlukan antibiotik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar