Minggu, 08 November 2015

Apa Adakah Asli Pemulihan Homeopati?

Apa Adakah Asli Pemulihan Homeopati?

Bagi kita yang telah wujud perubatan semula jadi untuk sementara idea menggunakan ubat-ubatan homeopati dengan baik katakan, "satu perkara yang semula jadi" yang perlu dilakukan. Sebaliknya terdapat berjuta-juta orang yang sama ada mengelirukan homeopati dan perubatan herba (herba bukan dicairkan dan ubat-ubat herba), tahu ia dengan nama sahaja, atau hanya kini mendengar tentang kelebihan ubat-ubatan homeopati daripada seorang kawan, rakan sekerja atau ahli keluarga.

Terdapat juga seolah-olah menjadi satu langkah yang mengejutkan dijalankan di mana semakin ramai doktor semakin disahkan kedua-dua dalam perubatan konvensional dan naturopathic. Pada pandangan saya ini adalah satu perkembangan yang sangat menggalakkan kerana kedua-dua ubat-ubatan farmaseutikal dan ubat-ubatan homeopati mempunyai bidang kekuatan sebenar dan bidang kelemahan yang mendalam.

Tetapi soalan yang kita cuba untuk menjawab di sini ialah apakah ubat-ubatan homeopati. Mari kita mulakan dengan contoh yang akan melanda rumah dengan chef yang bercita-cita yang paling dan tukang masak semua peringkat umur.

Katakan anda membuat sos pasta kegemaran anda dan ia datang masa untuk memotong beberapa bawang. Kemungkinan anda dicincang dan didadu mata anda akan mula air, hidung anda akan berjalan, dan anda juga mungkin bersin sekali atau dua kali. Jika anda benar-benar peka dengan kepedasan bawang tekak anda mungkin akan rasa dan sedikit sakit dan gatal.

Homeopati adalah yang sering digambarkan sebagai "seperti merawat seperti" supaya bawang kami akan digunakan dalam perubatan homeopati dalam potensi dicairkan untuk melegakan gejala-gejala yang sama yang kita alami ketika mencincang dan hiris bawang kami kerana mereka boleh digunakan penyakit ini telah menimbulkan gejala yang sama. Beberapa contoh akan selesema atau alahan.

Dalam beberapa cara anda walaupun mungkin berkata homeopati iaitu seperti mendapat suntikan tanpa kemungkinan kesan sampingan (perbincangan untuk hari yang lain).

Seperti merawat seperti strategi telah terbukti benar masa dan masa lagi. Sebagai contoh, kita tahu bahawa kanak-kanak yang hidup dalam gelembung maya dari kuman cenderung mempunyai sistem imun yang lemah kerana mereka matang dan lebih terdedah kepada penyakit daripada rakan-rakan mereka. Contoh lain mempunyai kaitan dengan alahan kacang. Satu kajian baru-baru ini seolah-olah mencadangkan bahawa kanak-kanak yang tidak terdedah kepada kacang atau mentega kacang pada usia awal cenderung untuk membangunkan alahan kacang.

Jadi homeopati pada dasarnya adalah satu cara untuk merangsang mekanisme penyembuhan semula jadi badan sendiri untuk mengatasi penyakit dan gejala penyakit secara semula jadi.

Terdapat dua kelebihan utama yang lain untuk melaksanakan ubat-ubatan homeopati. Ini adalah bahawa ia boleh digunakan sebagai rawatan percuma bersama-sama dengan ubat-ubatan preskripsi konvensyen dan mereka secara umumnya selamat untuk digunakan dalam semua kumpulan umur.

Kesimpulannya, ubat-ubatan homeopati semulajadi adalah cara yang selamat dan berkesan untuk merawat pelbagai penyakit dan syarat-syarat. Yang berkata, mereka tidak tepat untuk semua orang dan tidak boleh digantikan dengan ubat doktor yang ditetapkan tanpa berunding dengan doktor anda terlebih dahulu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar