Minggu, 08 November 2015

Aloe Vera - rawatan semulajadi untuk Psoriasis

Aloe Vera - rawatan semulajadi untuk Psoriasis

Dalam artikel sebelum ini saya telah membincangkan penggunaan lidah buaya sebagai satu cara untuk meningkatkan sistem imun pesakit untuk merawat pelbagai penyakit serius, dan dalam satu artikel saya memberitahu kejayaan saya dalam merawat pankreatitis saya dengan meningkatkan sistem imun saya dengan meminum jus aloe vera. Saya juga membincangkan bagaimana pihak berkuasa perubatan di UK ialah meningkatkan sistem imun pesakit untuk merawat kanser pancreatitic dan merancang untuk menggunakan rawatan yang sama pada kanser lain.

Sebelum syarikat ubat boleh melancarkan dadah ke pasaran dan membuat tuntutan tentang kesannya, ubat perlu melalui ujian yang panjang dan mahal. Jika ia melepasi ujian ini, pelbagai pihak berkuasa perubatan negara di seluruh dunia kemudian membenarkan dadah untuk dijual dan ditetapkan oleh doktor. Rawatan semula jadi yang dihasilkan oleh syarikat-syarikat yang lebih kecil boleh menjual produk mereka tetapi mereka tidak dibenarkan untuk menuntut rawatan yang benar-benar akan menyembuhkan penyakit itu. Iaitu, sudah tentu, kecacatan yang besar; terutamanya jika rawatan adalah semula jadi rawatan yang bergantung kepada produk yang dihasilkan oleh alam semula jadi tidak boleh dipatenkan, dan tiada syarikat akan membelanjakan jumlah wang yang besar untuk menjalankan ujian klinikal untuk produk yang pesaing boleh menghasilkan semula dan menjual tanpa perlu membayar untuk percubaan yang serupa.

Jawapan yang ideal untuk ini adalah untuk memujuk sekumpulan doktor untuk menjalani ujian klinikal tetapi, mari kita menghadapinya, doktor adalah orang-orang sibuk dan mempunyai perkara-perkara lain yang perlu dilakukan. Oleh itu, dengan penuh rasa sukacita pengeluar terbesar di dunia bagi lidah buaya mendengar berita bahawa sekumpulan hospital adalah untuk menjalankan perbicaraan mengenai kesan merawat psoriasis dengan krim lidah buaya. Doktor lain telah mengalami kejayaan pada merawat pesakit individu yang mengalami psoriasis dengan krim berasaskan lidah buaya, tetapi ia mengambil masa percubaan double-blind plasebo terkawal dengan sekumpulan pesakit sebelum apa-apa percubaan klinikal akan diberi perhatian serius. 'Placebo terkawal' bermaksud bahawa separuh pesakit diberi rawatan yang tulen dan separuh lagi diberikan satu yang kelihatan sama tetapi tidak mempunyai manfaat perubatan. 'Double-blind' bermaksud bahawa sama ada pesakit atau doktor tahu yang mana separuh daripada kumpulan itu diberi layanan yang tulen sehingga selepas perbicaraan itu berakhir.

Perbicaraan itu mendapati bahawa 83.3% daripada pesakit diberi rawatan lidah buaya telah sembuh psoriasis plak (jenis yang paling biasa). Itu bukan semua orang sudah tentu, tetapi dalam jumlah yang cukup tinggi untuk mencadangkan bahawa rawatan semula jadi ini untuk psoriasis adalah bernilai mencuba. Tiada kesan sampingan dilaporkan dalam perbicaraan itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar