Minggu, 08 November 2015

Cleanse Colon - Keperluan atau penipuan?

Cleanse Colon - Keperluan atau penipuan?

Program membersihkan kolon yang banyak. Terdapat banyak di pasaran, mungkin disebabkan oleh permintaan yang lebih tinggi. Beberapa di masyarakat perubatan menjadi sedikit lebih terbuka kepada kemungkinan bahawa ia mungkin sah. Namun terdapat skeptis banyak terdapat di internet - terutamanya dalam Wikipedia dan laman web dalam talian yang lain yang membenci penyelesaian kesihatan holistik. Untuk menyelesaikan ini, berikut adalah beberapa fakta mengenai pembersihan usus besar yang mungkin akan mengejutkan anda.

Salah satu amalan pembersihan kolon biasa adalah dengan menggunakan diet pembersihan. Ini terdiri daripada makanan yang mudah untuk badan anda untuk dihadam. Ia hanya kebetulan bahawa jenis makanan juga sangat sihat apabila dimakan secara tetap.

Diet pembersihan harus terdiri terutamanya daripada produk segar seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. Selepas itu, bijirin penuh boleh dimakan dan juga kacang, kekacang, pucuk, dan lain-lain protein tanpa lemak. Organic sentiasa pilihan, jika anda mempunyai akses kepada mereka.

Menghapuskan makanan ringan juga digalakkan semasa membersihkan kolon. Ini kerana apabila makanan ringan yang dimakan, keupayaan pembersihan semula jadi badan anda dapat dipertingkatkan. Teori ini ialah lebih-makan dan makan terlalu banyak makanan yang diproses yang amat berat penghadaman. Masa berlalu, sistem pencernaan terbeban adalah kurang berkesan, menyebabkan pelbagai masalah kesihatan dari kesusahan gastrousus untuk perut dilanjutkan dan pertambahan berat badan.

Bersama-sama dengan diet pembersihan adalah makanan tambahan herba yang membantu menyokong organ-organ pembersihan dan detoksifikasi. Fiber adalah makanan tambahan utama yang diambil untuk membantu melembutkan membina sisa yang mungkin dalam saluran usus. Malah, ia juga dikenali oleh mereka dalam masyarakat perubatan dan masyarakat holistik yang serat "menyapu" saluran usus serpihan, yang adalah mengapa ia begitu penting dalam jenis ini program.

Makanan tambahan lain mungkin termasuk herba yang menyokong fungsi hati, seperti dandelion atau herba yang menyokong pencernaan seperti likuoris. Fakta menarik tentang herba ini adalah bahawa ramai yang ditunjukkan oleh penyelidikan untuk melakukan apa yang mereka katakan, secara individu, itulah sebabnya mereka dipilih oleh pengeluar program pembersihan.

Ramai dalam komuniti perubatan mendakwa bahawa badan anda boleh membersihkan dengan sendiri; ia akan menghapuskan apa yang ia tidak perlu. Tetapi di sisi lain duit syiling, kita tahu bahawa apabila kita berlebih beban badan kita dengan makanan yang terlalu banyak, badan kita tidak menghapuskan ia. Malah, apabila kita makan terlalu banyak, badan menyimpan lemak yang berlebihan dan kalori sebagai berat badan yang berlebihan! Ini betul-betul bertentangan dengan dakwaan bahawa badan boleh menghapuskan apa-apa yang ia tidak perlu - kerana badan tidak perlu terlalu banyak kalori.

Penyelidikan kini membuktikan bahawa toksin alam sekitar dan pencemaran tidak mudah dikeluarkan dari badan. Ia disimpan dalam tisu lemak, sekitar organ-organ dan juga di sekitar otak.

Satu lagi fakta menarik ialah Pusat Kawalan Penyakit telah kerap menguji Amerika untuk memantau beban toksik pada badan selama lebih satu dekad. Pengesanan ini telah menunjukkan orang biasa membawa sekitar ratusan bahan cemar alam sekitar daripada racun perosak kepada api retardants. Ini adalah toksin yang kesihatan dan pembersihan penyokong cuba untuk menghapuskan.

Adakah penyelidikan membuktikan bahawa pembersihan kolon membantu menghapuskan atau lain-lain toksin? Belum lagi. Penyelidikan telah tidak dilakukan bagaimanapun, ia mungkin kelihatan logik. Apabila anda mempertimbangkan badan menghapuskan toksin melalui hati dan hati tempat pembuangan sampah ke dalam saluran usus untuk penyingkiran, maka ia boleh dikatakan bahawa pembersihan ini saluran akhir penyingkiran boleh membuka laluan yang lebih cekap untuk sistem pembersihan semula jadi badan anda untuk bekerja.

Meletakkan semua perkara di atas bersama-sama, ia mungkin kelihatan bahawa melakukan membersihkan kolon boleh menjadi amalan yang sihat. Makan diet yang sihat adalah sentiasa baik dan membantu badan anda menjadi lebih cekap harus menjadi satu perkara yang baik. Tetapi jika anda mengambil ubat-ubatan, pastikan anda menyemak dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang makanan tambahan herba. Dan terutamanya, maklumkan diri anda supaya anda boleh membuat pilihan yang tepat untuk kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar