Minggu, 08 November 2015

Pertalian Mind-Body dan Simbolisme Sakit

Pertalian Mind-Body dan Simbolisme Sakit

Orang-orang yang terikat untuk perubatan tradisional, yang juga dikenali sebagai ubat allopathic, melihat badan manusia sangat berbeza dari orang-orang dalam bidang perubatan pelengkap atau alternatif. Orang yang di padang allopathic jarang melihat badan sebagai organisma keseluruhan. Ini ditunjukkan oleh doktor perubatan supaya khusus mereka kehilangan kesedaran bahawa diri manusia adalah lebih daripada hanya satu badan. Tidak ada lagi rasa saling keterkaitan yang, antara hubungan-the, kesatuan tubuh fizikal. Apa juga telah hilang adalah rasa kesatuan kesedaran dalam badan fizikal.

Dalam perubatan Barat terdapat sedikit yang memahami medan tenaga dalam hubungan dengan badan fizikal. Kiropraktor tahu anda boleh mempunyai masalah lutut yang mempamerkan gejala di pinggul. Kedua-duanya berkait dan yang berkaitan. Banyak kali terdapat doktor perubatan yang hanya bekerja di lutut dan, oleh itu, mereka terlepas sambungan. Yang benar-benar berlaku dengan ibu saya. Penjagaan kiropraktik berfungsi pada struktur rangka keseluruhan dan bukan hanya pada lutut.

Di samping itu, perspektif minda-badan kesihatan melihat sambungan emosi kepada apa yang berlaku dalam aspek fizikal diri sendiri. Sebagai contoh, masalah di pinggul boleh menjadi simbolik orang yang mempunyai kesukaran bergerak ke hadapan dalam hidupnya. Satu masalah di lutut boleh melambangkan kekurangan fleksibiliti. Menyedari tentang takut akan bergerak ke arah yang berbeza dalam kehidupan, dan menyelesaikan ketakutan itu, benar-benar boleh membantu pinggul dalam penyembuhan.

Hubungan simbolik dapat dilihat dengan mana-mana bahagian badan. Saya pernah bekerja dengan seorang wanita yang mengalami sakit yang amat besar di bahunya. Beliau menerima urutan dan penjagaan kiropraktik dan sakit itu pergi untuk jangka masa yang lalu pulang kembali. Saya mengajar beliau untuk memberi tumpuan kepada otot tegang dan untuk benar-benar bercakap dengan mereka. Dalam proses ini, dia mendapati bahawa dia telah "menjalankan" anaknya di atas bahu beliau. Beliau mempunyai masa yang sukar dan dia sangat bimbang mengenai beliau. Apabila dia mula sedar bahawa dia boleh menyokong beliau dengan berada di sana untuk dia, tetapi dia tidak perlu membawa dia, dia dapat benar-benar "nafas" ketegangan. Dia mengalami bantuan segera.

Apabila anda mengalami sakit di bahagian tertentu badan anda, bercakap kepadanya. Saya tahu bunyinya bodoh, tetapi mencubanya. Tanya ia mengapa ia mencederakan? Anda dengan baik boleh mencari jawapan kepada melegakan sakit itu diadakan dalam tempoh ketidakselesaan. Kemudian anda mempunyai pilihan sama ada untuk membuat perubahan dalam hidup anda atau berada dalam ketidakselesaan fizikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar