Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Jenis Ayurveda Badan Bantuan Tentukan The Best Strategi Balancing Kesihatan

Bagaimana Jenis Ayurveda Badan Bantuan Tentukan The Best Strategi Balancing Kesihatan

Ia telah lebih dua puluh lima tahun sejak pertama kali saya mengambil jenis kuiz badan ayurveda, tetapi saya ingat ia seperti ia adalah semalam. Saya berada di akhir dua puluhan saya, mengamalkan kiropraktik. Saya dan suami saya mempunyai dua orang anak muda kita dan saya menjalani kehidupan dengan saya "pedal untuk logam," sebagaimana yang mereka katakan. Saya mengikuti, tetapi tidak betul-betul menikmati perjalanan. Apabila kehidupan anda begitu mencabar dan tahap kortisol anda berlegar berhampiran terbakar, iaitu apabila jenis kecenderungan badan anda mendedahkan kelemahan anda dan kekuatan anda.

Mengambil jenis kuiz badan ayurveda adalah Epiphany untuk saya. Soalan-soalan yang telah mendedahkan dengan sendirinya tanpa jawapan saya. Dan jawapan individu saya telah membantu saya menerima jawapan saya kepada "sindrom gaya hidup melampau sibuk." Saya berasa sangat lega melihat bahawa saya bukan sahaja hasil daripada semua suara-suara dalaman yang terus berkata memperbaiki ini dan meningkatkan itu. Suara-suara dalaman saya yang berkata kepada bekerja lebih keras pada kehilangan berat badan dan untuk menjalankan dan menindas perasaan sengit saya emosi dan ungkapan. Itu tidak menawarkan bantuan atau rasa kesejahteraan. Ia membuatkan saya berasa ditoreh dalam keadaan didorong bahawa saya tidak dapat memenuhi.

Jenis badan ayurveda kuiz membantu anda untuk menentukan sama ada anda adalah orang yang dengan fikiran yang secara semula jadi cepat dan metabolisme cepat, seseorang yang mempunyai metabolisme yang perlahan dan sikap yang santai mudah berterusan, atau seseorang yang secara semula jadi sengit dengan semangat kepimpinan dan kuasa. Ini adalah hanya beberapa ciri yang asas bahawa ujian badan ayurveda boleh membantu anda untuk menjelaskan supaya anda boleh mendalami pengetahuan diri anda untuk membuat pilihan yang unik untuk keperluan dan kecenderungan anda. Terdapat lebih daripada tiga puluh kategori bahawa ujian itu akan membantu anda dengan: misalnya apa jenis rambut anda mempunyai, mata, kulit anda, keadaan mental anda, keadaan emosi anda, selera seksual anda dan banyak lagi. Ujian ini membantu anda memeriksa anda supaya anda mempunyai manual pemilik kepada badan anda.

Berat badan, sudah tentu, adalah satu perkara yang membawa caj emosi sengit. Mengambil ujian badan ayurveda membantu saya memahami seumur hidup isu-isu pengurusan berat badan yang saya perlu sentiasa berjaya hari ini. Saya adalah seorang Kapha - Vata, yang bermakna saya mendapatkan berat badan dengan mudah, terutamanya jika saya mendapat saraf atau cemas. Saya berbuat demikian banyak kerana, sudah tentu, itulah yang jenis badan saya mempunyai kecenderungan untuk melakukan. Walau bagaimanapun, kerana saya tahu mengenai ini jenis badan rangka tindakan, saya telah sedar bahawa saya perlu makan makanan yang menyemarakkan api penghadaman saya dan menyuburkan sistem saraf saya. Dengan cara ini saya boleh menyokong jenis badan saya dalam apa-apa cara yang ia secara semulajadi boleh mengekalkan berat badan saya. Jika tidak tabiat makan saraf saya dan kecenderungan Kapha saya tidak mahu untuk menjalankan akan mengambil alih hidup saya. Mengambil ujian badan ayurveda membantu saya untuk memahami ini buat kali pertama dalam hidup saya. Selepas belajar ini mengenai diri saya, saya membangunkan gaya hidup yang menyokong sistem saraf saya dan stoke kebakaran penghadaman saya, menjaga saya segar cergas dan perasaan yang kuat. Bagi berat badan saya, saya tetap menjadi Kapha, cenderung untuk melihat di sebelah tebal.

Jenis badan individualize amalan dan teknik ayurveda, termasuk cadangan untuk makanan dan teh herba, meditasi, yoga, dan senaman, dengan menyesuaikan mereka antara satu sama dosha (komposisi badan).

Pengalaman saya sebagai seorang yang menjalankan amalan ayurveda profesional telah membuktikan kepada saya dan beribu-ribu pesakit yang saya lihat bahawa apabila anda tahu kecenderungan anda dan anda mengikuti kebiasaan hidup yang mengimbangi keperluan unik anda, anda berasa hebat dan tidak jatuh sakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar