Minggu, 08 November 2015

Jangan Tindakan Anda Menyokong Kesihatan Anda atau Penyakit? Bahagian 2

Jangan Tindakan Anda Menyokong Kesihatan Anda atau Penyakit? Bahagian 2

Dalam bahagian 1 artikel ini, anda belajar bagaimana badan anda berfungsi untuk menghapuskan punca-punca gejala-gejala anda mempunyai apabila serangan penyakit, dan bagaimana untuk mengenal pasti perubahan yang berlaku sebelum gejala-gejala fizikal muncul. Anda juga tahu bagaimana untuk bekerja dengan badan anda untuk membantu ia sembuh lebih cepat, dan untuk melihat ke arah cara semula jadi alternatif seperti homeopati untuk membantu usaha badan dan mengurangkan penderitaan anda.

Turut dibincangkan adalah sebab-sebab utama mengapa akut, keadaan jangka pendek menjadi kronik, keadaan jangka panjang, dengan sebab utama ialah penindasan gejala dengan ubat-ubatan kimia yang membolehkan penyakit untuk bergerak jauh ke dalam badan dan melemahkan keupayaan badan untuk sembuh.

Dalam artikel ini, saya akan membincangkan bagaimana kronik penyakit berlaku dan bagaimana orang menyesuaikan hidup mereka untuk menampung penyakit, bukan kesihatan, dan bagaimana sokongan dan "pengurusan" penyakit ini membolehkan penyakit ini dan terus melemahkan keupayaan untuk sembuh.

Apa itu Penyakit Kronik?

Dalam komuniti perubatan, penyakit kronik adalah keadaan kesihatan yang telah wujud lebih lama daripada 6 bulan, memerlukan dadah perubatan untuk mengekalkan dan berakar umbi atau jauh di dalam; dan seseorang yang mungkin akan mempunyai penyakit itu bagi baki hidupnya kerana ia mungkin tidak akan berkurangan dalam memberi kesan pada orang itu.

Ia adalah bertentangan dengan "akut" yang bermaksud jangka pendek, cetek dan biasanya akan hilang dalam masa 6 bulan.

Bagaimana Penyakit Kronik Borang?

Seperti yang dinyatakan dalam Bahagian 1 artikel ini, hanya apabila, keadaan baru akut tidak sembuh ia menjadi satu isu yang kronik. Badan menghantar tanda-tanda bahawa sesuatu yang tidak kena sebelum tanda-tanda fizikal penyakit muncul. Jika seseorang tidak mengiktiraf perubahan ini sebagai penting, tanda-tanda fizikal hadir; kebanyakan orang tidak mengabaikan mereka.

Walaupun seseorang itu tidak membantu badan pada ketika ini, badan biasanya melakukan tugasnya untuk menghapuskan punca ketidakseimbangan dan fizikal gejala selagi gejala tidak ditindas. Badan kembali untuk mengimbangi dan lebih kuat. Kunci di sini adalah: selagi gejala tidak ditindas.

Ada beberapa sebab mengapa badan tidak kembali ke kira-kira:

* Usaha badan ditindas atau dikurangkan: ini adalah sebab nombor satu, dan jalan nombor satu adalah melalui ubat kimia. Dengan menggunakan contoh selesema: jika seseorang mengambil ejen-mengurangkan demam, virus itu tidak perlahan supaya ia bergerak lebih cepat dan menjangkiti lebih dalam. Jika seseorang mengambil penahan batuk, virus ini boleh pergi jauh ke dalam paru-paru dan menyebabkan pneumonia. Jika seseorang mengambil agen anti-loya supaya ia makan roti, dia boleh membangunkan perut radang. Apabila badan berhadapan dengan suatu penyakit yang lebih serius daripada virus (seperti pneumonia), ia mempunyai untuk menukar fokus penyembuhan dari virus untuk menyembuhkan penyakit yang lebih serius.

Dengan berbuat demikian, virus itu terus menyerang badan dan boleh menjadi "tidak aktif," yang bermakna ia akan tinggal di sana untuk masa yang lama, melemahkan badan kerana sistem imun tidak membuang virus tidak aktif dengan mudah, jika pernah. Tetapi kehadiran virus tidak aktif boleh melemahkan tubuh, cukup untuk membolehkan isu-isu kesihatan yang lain untuk timbul. Satu contoh ialah kayap: jika seseorang menekan penyembuhan cacar air, virus ini terletak tidak aktif dalam sistem saraf; selama masa tekanan yang tinggi, virus ini memperlihatkan dirinya sekali lagi sebagai menyakitkan ruam-Kayap.

* Isu kesihatan yang berbeza muncul akibat daripada masalah kesihatan yang pertama: ini adalah jenis yang dibincangkan dalam sebab pertama. Menegaskan: seseorang membangunkan pneumonia supaya penyembuhan radang paru-paru yang diberi keutamaan berbanding penyembuhan virus.

* Sebuah organ pembedahan: Sebagai contoh, jika seseorang mendapat "serangan pundi hempedu" dan pundi hempedu yang dikeluarkan; ketidakseimbangan akan kekal dan tidak boleh sembuh sepenuhnya kerana pundi hempedu yang hilang.

* Keupayaan penyembuhan badan melemahkan: apabila penyakit baru muncul, badan bekerja kuat untuk menghapuskan ketidakseimbangan dan memulihkan badan untuk mengimbangi. Jika badan tidak disokong dalam usaha, kekuatan "perjuangan" lemah. Dalam masa, keupayaan untuk menyembuhkan menjadi begitu lemah sehingga penyakit itu tidak boleh dikeluarkan oleh badan tanpa bantuan-bantuan biasanya ubat homeopati yang betul.

Hanya apabila keupayaan penyembuhan badan terlalu lemah boleh menjadi penyakit kronik. Fikirkan jangkitan sinus kronik. Anda akan sentiasa mempunyai tanda-tanda jangkitan itu selagi ia kekal, tetapi selepas beberapa ketika, anda mengabaikan mereka. Anda mungkin mempunyai bengkak dan menunaikan segala masa, tetapi ia menjadi sebahagian daripada kehidupan untuk anda. Hanya apabila ia menjadi benar-benar buruk adakah anda memberikan perhatian sekarang.

Yang sama adalah benar untuk badan anda. Apabila ia menjadi terlalu lemah untuk berbuat apa-apa jangkitan sinus, ia bergerak kepada perkara-perkara lain. Hanya apabila ia mendapat sedikit lebih kuat tidak lagi cuba untuk membuang sinus jangkitan malangnya, apabila ini berlaku, kebanyakan orang berfikir jangkitan sinus mereka lebih buruk dan bekerja untuk menyekat gejala lagi, dan sekali lagi melemahkan kebolehan penyembuhan badan jadi jangkitan sinus kekal ..... dan kitaran ini berterusan ....

Bagaimanakah Penyakit kronik yang disokong?

Apabila seseorang itu menyedari bahawa penyakit yang tidak akan "hilang", mereka menyesuaikan diri dengan gaya hidup mereka untuk menjaga penyakit ini daripada menjejaskan kehidupan mereka terlalu banyak. Pada dasarnya, mereka memutuskan bahawa penyakit ini akan tinggal dan cuba untuk menjadikan kehidupan mereka sebagai menyeronokkan yang mungkin. Bergantung kepada penyakit ini, seseorang itu akan mengubah hidup / beliau untuk menampung. Berikut adalah beberapa cara yang biasa:

* Perubahan dalam Diet: contoh: orang-orang yang menghidap diabetes mengelakkan gula; mereka yang terlebih berat soda minuman diet; mereka yang mempunyai alahan mengelakkan makanan yang menyebabkan reaksi kepekaan, dan sebagainya

* Perubahan dalam Tidur: anda mungkin merasa letih lebih kerap supaya anda tidur lebih; atau anda boleh menggunakan CPAP atau BIPAP jika anda didiagnosis dengan apnea tidur

* Perubahan di Tempat Kerja / Sekolah: anda boleh bekerja sambilan atau kurang jam; atau anda tidak berfungsi langsung dan menerima faedah hilang upaya

* Perubahan Aktiviti: sakit di kaki anda menyebabkan anda untuk menggunakan kerusi roda atau tidak berjalan di taman

* Perubahan dalam Interaksi Sosial: kebimbangan membolehkan anda sentiasa rumah daripada pergi ke restoran dengan rakan-rakan; kebimbangan yang menjadi mangsa menjaga orang dikunci dalam rumah mereka.

* Perubahan dalam Intimacy: anda tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam hubungan supaya anda mengelakkan keintiman seksual

* Perubahan dalam Kewangan: dadah perubatan anda kos $ 200 / bulan supaya anda membeli makanan yang kurang

* Perubahan dalam Liputan Perubatan: premium insurans anda adalah lebih tinggi jika anda mempunyai keadaan yang kronik, dan anda BENAR ingin liputan supaya bil-bil perubatan anda tidak terlalu tinggi.

* Perubahan Bagaimana Anda Mengendalikan Kesihatan: anda memilih untuk melihat orang-orang pengamal yang dilindungi oleh insurans anda, dan menggunakan orang-orang dadah dilindungi oleh insurans anda kerana anda tidak mempunyai apa-apa wang untuk ganti untuk membeli ubat semula jadi atau melihat pengamal semula jadi atau membeli makanan organik, dan lain-lain

Adakah Benar: Apabila saya Mempunyai Penyakit Kronik Saya akan Mempunyai ia selama-lamanya?

No.

Tetapi perkara yang perlu berubah. Jika anda mempunyai penyakit kronik anda untuk beberapa waktu, dan jika anda sedar bahawa apa sahaja yang anda lakukan sekarang tidak menetapkan ia, maka ia adalah masa untuk mencuba sesuatu yang baru.

Salah satu baris pertama yang saya digunakan untuk memberitahu diri saya sendiri apabila saya memulakan kajian semula jadi saya adalah: ". Apabila tiba masa untuk sembuh, memanggil homeopati klasik" Saya pernah ketawa kerana saya belajar untuk menjadi seorang Doktor Naturopathic dan hanya sedikit kajian saya dalam homeopati. Tetapi apabila saya menamatkan pengajian sebagai seorang Doktor Naturopathic, saya tahu saya perlu menjadi homeopati klasik untuk membantu orang lain yang menyembuhkan, tidak hanya menguruskan gejala penyakit mereka dengan makanan tambahan semula jadi.

Jadi, tidak, anda tidak perlu mempunyai penyakit kronik selama-lamanya .... anda hanya perlu memanggil homeopati klasik.

Satu Penyakit Kronik cenderung untuk menjadi dua atau Lebih Dalam Masa

Apabila badan melemahkan ke titik di mana ia terpaksa menerima keadaan yang kronik, ia menukar tumpuannya kini ke arah memelihara kehidupan. Kebanyakan penyakit kronik memerlukan ubat-ubatan dan / atau pembedahan perubatan untuk mengekalkan penyakit ini. Dadah perubatan dan pembedahan melemahkan kebolehan penyembuhan badan lagi ke titik di mana tumpuan penyembuhan sekarang mesti berada pada kehidupan-melindungi hidup anda. Cara badan melindungi hidup anda adalah dengan melindungi organ-organ penting: jantung, paru-paru, buah pinggang, hati dan otak.

Kemampuan penyembuhan mendapat lemah dan lemah, organ-organ bukan penting cenderung untuk membangunkan penyakit kerana keupayaan penyembuhan badan tidak boleh melindungi semua organ lagi.

Jadi, anda boleh bermula dengan jangkitan sinus yang menjadi kronik. Tetapi tonsil anda membesarkan supaya anda mempunyai mereka dikeluarkan. Kemudian anda mempunyai masalah mencerna daging supaya anda memotong daging daripada diet anda, tetapi semua mereka sayur-sayuran menyebabkan gas supaya anda makan beberapa ini yang mungkin, berpegang kepada kebanyakannya karbohidrat dan bijirin. Anda mendapatkan berat badan dan mengalami penyakit kencing manis. Jadi, anda mengubahsuai diet anda lebih lanjut dengan bantuan ubat-ubatan beberapa untuk membantu dengan kesan diet baru. Dua puluh tahun kemudian buah pinggang anda mula untuk gagal ...... dan sebagainya.

Satu penyakit kronik dengan satu dadah setiap hari pada usia 8 boleh bertukar menjadi 5 penyakit kronik dan 10 ubat mengikut umur 40. Menurut StateMaster.com, orang dewasa Amerika rata-rata mengambil 10.8 ubat-ubatan preskripsi setiap hari (yang paling adalah Tennessee dengan purata 15.5; Alaska adalah kurangnya pada 6.5). Umur yang paling awal apabila penyakit kronik didiagnosis adalah 7 bulan usia; malangnya, ini menjadi lebih biasa di mana ia tidak mustahil untuk mempunyai anak kecil dengan asma, kencing manis, atau gangguan perhatian defisit (menurut Jurnal Persatuan Perubatan Amerika, 27 Jun, 2007).

Tolong, jangan menjadi statistik artikel seperti ini.

Apakah Pilihan Saya?

Secara umumnya, anda mempunyai dua pilihan:

1. Teruskan kerana anda, menerima kesihatan anda kerana ia adalah

2. Perubahan, menerima bahawa anda boleh sihat

Langkah Pertama

Apabila tiba masa untuk sembuh, memanggil homeopati klasik.

Jalan Di Hadapan

Jika anda memilih laluan kesihatan dan penyembuhan, anda boleh bekerja dengan homeopati klasik untuk meningkatkan kesihatan anda. Bergantung kepada tempoh penyakit anda dan langkah-langkah yang telah anda ambil untuk menjadikan kehidupan anda baik-baik saja dengan penyakit itu, homeopati boleh memberi anda idea yang baik dari apa yang di hadapan.

Jika anda memilih untuk terus menyesuaikan hidup anda untuk menampung penyakit anda, tahu bahawa semua penyakit kronik menjadi lebih buruk sebagai masa menyala-ia merupakan satu fakta yang telah terbukti. Menurut Pusat Kawalan Penyakit (CDC), 99% daripada penduduk di die Amerika Syarikat penyakit mereka kronik, rawatan perubatan atau ubat kejadian yang tidak diingini atau lain-lain insiden perubatan yang berkaitan dengan (yang lain 1%, kira-kira ½ mati kemalangan, kecederaan dan sebagainya; dan yang lain ½ mati "tua" tidak berkaitan dengan penyakit). Mereka yang tinggal berhasil, kehidupan berkualiti dan selepas umur 65 biasanya tidak adalah mereka yang mempunyai penyakit kronik. Orang-orang di rumah penjagaan tidak adalah mereka yang sihat.

Jadi, bagaimana anda memilih untuk menghabiskan 50 tahun akan datang? Adakah anda ingin untuk hidup dan berkembang maju, atau adakah anda mahu hanya terus hidup?

Dan ingat, apabila ia adalah masa untuk sembuh, memanggil homeopati klasik.

Tahniah ....

Dr. Ronda

Penafian: Maklumat yang diberikan oleh Dr. Ronda adalah untuk tujuan pendidikan sahaja. Ia adalah penting bahawa anda tidak membuat keputusan kesihatan atau menghentikan sebarang ubat tanpa arahan doktor atau pembekal penjagaan kesihatan peribadi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar