Minggu, 08 November 2015

Aloe Adakah Mudah

Aloe Adakah Mudah

Tumbuhan Aloe Vera adalah salah satu tanaman hiasan yang paling popular di negara ini hari ini. Sama ada anda pergi ke pasaraya, kedai pembaikan rumah atau kedai bunga, kemungkinan bahawa anda akan berjalan ke tempat duduk penonton kecil dengan beberapa tumbuhan aloe pasu di atasnya. Ada dua sebab untuk populariti keseluruhan Aloe ini sebagai tumbuhan tertutup. Sebab pertama adalah kerana Aloe Vera merupakan tumbuhan yang menarik yang memerlukan jumlah minimum perhatian. Sebab yang kedua dan yang paling penting adalah bahawa Aloe adalah berasaskan rumah perubatan rakyat yang paling popular yang orang telah menggunakan selama berabad-abad untuk kulit dan gangguan pencernaan.

Mudah untuk Penjagaan

Sebab mengapa kita sibuk Amerika suka buaya adalah kerana ia berlaku untuk menjadi sebuah kilang yang sangat tahan lasak yang boleh pergi tanpa air untuk jangka masa yang sangat panjang dan boleh hidup perubahan suhu yang teruk. The tombak seperti daun tumbuhan Aloe Vera mengandungi gel seperti bahan yang membantu mereka menyimpan sejumlah besar air. Gel ini juga kaya dengan rantaian panjang gula polisakarida yang membantu untuk melawan jangkitan bakteria dan kulat jika kulit luar yang sukar berlaku untuk tercucuk atau rosak.

Perkara yang boleh berhati-hati untuk

Walaupun kilang itu hampir tidak boleh dihancurkan, terdapat beberapa perkara yang anda perlu melihat keluar untuk. Kerana tumbuhan berasal dari sub tropika Afrika dan 95 peratus air, salji dan di bawah sifar cuaca ia seperti kryptonite kepadanya. Jika anda tinggal di negara yang sejuk, ia adalah yang terbaik untuk mengekalkan bangunan kilang di tetingkap cerah untuk tempoh musim sejuk. Kilang ini juga begitu besar di penahan air, ia juga sangat mudah untuk di atas air tumbuhan Aloe dan merompak akarnya oksigen penting. Pastikan untuk akar kering sepenuhnya antara air, terutama dalam masa musim sejuk apabila kilang itu adalah lebih aktif.

Repotting

Sejak akar tumbuhan cenderung mahu tersebar bukannya menggali dalam, ia adalah lebih baik untuk pergi lebih luas yang lebih mendalam dengan periuk penggantian anda. Anda boleh mencampurkan tanah anda sendiri dengan menggunakan banyak perlite dan pasir untuk aerate sistem akar atau hanya menggunakan campuran cacti pot. Pastikan anda meletakkan batu-batu kecil bentuk dan saiz yang berbeza-beza di bahagian bawah periuk untuk membantu memastikan saliran yang sepatutnya.

Dengan sedikit penjagaan dan penyelenggaraan, tumbuhan ini sedikit bagus akan menyumbang semula kepada untuk beberapa tahun akan datang. Jika anda berlaku untuk mendapatkan terbakar, mengikis atau dipotong, hanya mengoyakkan sehelai daun Aloe dan memohon gel dalaman ke tempat yang masalah. Ia akan membantu menghilangkan segala kesakitan serta membantu untuk menyembuhkan dan memperbaiki kerosakan. Anda juga boleh menelan gel jika anda mengalami masalah pencernaan dan sembelit. Ia adalah seperti mempunyai kabinet ubat keseluruhan duduk di ambang tingkap anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar