Minggu, 08 November 2015

Kelebihan Chiropractic

Kelebihan Chiropractic

Penjagaan kiropraktik boleh memberi manfaat kepada hampir setiap orang. Kiropraktik adalah satu sistem diagnosis dan rawatan ini adalah berdasarkan kepada konsep salah jajaran tulang belakang menyebabkan kerengsaan saraf. Penjagaan kiropraktik boleh membantu fungsi badan pesakit. Menggunakan menjaga chiropractor membantu untuk memanipulasi dan menyesuaikan struktur badan anda untuk menyelaraskan tulang belakang dengan betul. Saraf yang keluar dari tulang belakang mengawal fungsi badan seperti organ-organ anda penting, sensasi, otot, dan semua pergerakan dengan kaki anda. Jika anda mempunyai sebarang vertebra yang berada di luar tempat, ia boleh menyebabkan subluxations, atau kehelan kecil tulang belakang anda, yang kemudian menyebabkan saraf menjadi jengkel atau "mencubit." Keputusan ini "mencubit" saraf kesakitan, ketegangan otot, kebas dan kesemutan di kaki, terbakar, dan kehilangan sensasi. Subluxation adalah asas kiropraktik dan apa chiropractors memanipulasi untuk membolehkan sistem saraf untuk berfungsi pada tahap yang optimum.

Kiropraktor membetulkan ketidaksejajaran ini dengan perlahan-lahan menyesuaikan kedudukan vertebra tulang belakang, mengurangkan atau menghapuskan neuropati (perubahan dalam patologi saraf) sekali gus membolehkan badan anda untuk betul-mengawal selia diri, menyesuaikan diri dan sembuh. Secara umum, rawatan yang sewajarnya kiropraktik lumbar badan anda, atau bahagian bawah belakang, kawasan, melibatkan risiko yang sangat sedikit dan ganjaran boleh menjadi penting.

Chiropractic boleh menjadi sangat membantu untuk melegakan kesakitan untuk kecederaan facet bersama, Osteoartritis dan sacroiliac disfungsi bersama, kerana apa-apa syarat respon yang baik kepada mobilisasi. Selain itu, puluhan pesakit dengan sakit kepala kronik, masalah sinus, tekanan darah tinggi, jangkitan telinga, sakit kaki, sakit sendi, dan banyak penyakit lain telah melaporkan bantuan yang signifikan selepas terapi kiropraktik. Kiropraktor mendiagnosis dan merawat pelbagai keadaan fizikal pada pesakit dengan otot, saraf, dan rangka masalah, terutamanya tulang belakang.

Kiropraktor gunakan ujian diagnostik konvensional, seperti sinar-X, MRI, dan kerja-kerja makmal, serta prosedur tertentu yang melibatkan manipulasi dengan tangan pelbagai bahagian badan. Ahli tulang yang terkenal dengan keupayaan mereka untuk membetulkan ketidaksejajaran tulang belakang. Tetapi manipulasi tulang belakang adalah hanya sebahagian kecil daripada apa yang ahli tulang lakukan sebagai sebahagian daripada pelan keseluruhan untuk menguruskan dan melegakan kesakitan dan pelbagai jenis penyakit. Jenis rawatan tulang mampu menyediakan termasuk:

Elektroterapi
Senaman terapeutik
Terapi ais / haba, termasuk ultrasound terapeutik
Gaya hidup dan pemakanan kaunseling
Terapi urut
Pemulihan fizikal
Pengurusan tekanan
Selepas rawatan kiropraktik, badan anda akan mula untuk menyelaraskan semula dan melegakan diri anda daripada sebarang tekanan yang menyebabkan kesakitan pada sendi anda. Dalam kes-kes ringan, pesakit akan segera mengalami kelegaan selepas menjalani rawatan kiropraktik. Oleh itu, ini adalah salah satu kelebihan memilih untuk penjagaan kiropraktik lebih prosedur pembedahan atau perubatan yang sering memerlukan tempoh pemulihan yang panjang.

Dalam kes lain, mungkin ada perasaan sedikit kesakitan atau sakit yang dapat dirasai dengan rawatan kiropraktik. Sebab untuk ini adalah bahawa badan anda perlu menyesuaikan diri untuk penyusunan semula yang dilakukan selepas jajar untuk seketika.

Walau bagaimanapun, ia tidak seharusnya mengambil masa yang lama sama ada sebelum badan anda boleh mendapatkan semula fungsi normal dan mobiliti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar