Minggu, 08 November 2015

Apa Whiplash?

Apa Whiplash?

Adakah anda mengalami sakit kepala yang kerap bersama-sama dengan sakit di leher selepas mempunyai utama atau kemalangan kereta kecil? Anda mungkin mengalami keadaan yang dipanggil sebagai 'Whiplash. Gejala-gejala boleh termasuk sakit belakang yang lebih rendah sekali-sekala, sakit di rahang, dan sakit, kebas, dan sensasi kesemutan di tangan bersama-sama dengan sakit kepala dan sakit leher.

Sebagai permulaan, kecederaan whiplash boleh dianggap sebagai syarat melemahkan yang boleh mengakibatkan daripada pergerakan secara tiba-tiba dan ganas di kawasan leher seperti apabila kemalangan kereta berlaku. Ia boleh dianggap juga sebagai kecederaan utama kepada tulang belakang serviks disebabkan oleh pergerakan jerking secara tiba-tiba yang melibatkan leher dan kepala.

Whiplash boleh dilakukan apabila kepala anda tiba-tiba dibuang ke hadapan atau ke belakang. Ia boleh mungkin ditanggung oleh beberapa keadaan lain selain daripada kemalangan kereta. Orang yang kerap bermain sukan, pengalaman jatuh janggal, melakukan permainan kasar dan bersin boleh mengalami dan bermulanya segera whiplash.

Kebanyakan kecederaan whiplash dilaporkan apabila pesakit mendapatkan keadaan kenderaan, khususnya apabila kereta itu tiba-tiba dilanggar dari belakang. Dalam kes seperti itu, leher itu tiba-tiba dilentur dan diperluaskan terhadap itu sokongan kepala semula jadi. Ini boleh mengoyakkan otot dan juga gentian ligamen bahawa kontrak sebagai refleks pertahanan badan untuk melindungi kepala manusia. Kecederaan whiplash yang normal, terdapat kesakitan pada otot hadapan leher. Pergerakan dalam kawasan leher juga boleh menjadi berguna.

Terdapat sebuah sekolah pemikiran yang tidak ada ubat yang telah terbukti untuk keadaan.

Dalam kebanyakan kes, orang yang mengalami whiplash segera boleh menyewa perkhidmatan terapi tulang belakang chiropractor a. Aktiviti-aktiviti tersebut dapat membantu mengambil tulang belakang kembali dijajarkan ke seluruh tubuh manusia. Dengan cara ini, seluruh badan dengan segera dan cepat boleh sembuh.

Therapy pada tulang belakang, di mana seseorang bekerja pada tulang belakang dan dalam kes ini untuk bekerja pada tulang belakang leher. Dengan mempunyai pelanggan meletakkan di belakang mereka dalam kedudukan yang santai (sebanyak mana yang mereka boleh) dan minyak untuk mengurut tulang belakang leher. Ini adalah kerja yang lembut di mana hujung jari urut perlahan-lahan di antara vertebra dan tisu-tisu sekitarnya termasuk di bawah tengkorak.

Ini boleh mengambil masa beberapa minggu atau bulan untuk sembuh tetapi apa-apa bentuk urutan lembut di dalam dan sekitar tulang belakang leher akan menjadi benefical. Juga bahu juga perlu perhatian dan dalam beberapa kes belakang yang lebih rendah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar