Minggu, 08 November 2015

Alkohol Memastikan Kesihatan Kita

Alkohol Memastikan Kesihatan Kita

Di kebanyakan negara di dunia, sebab utama kematian awal penyakit kardiovaskular. Tidak jarang mereka digabungkan dengan aliments lain (kencing manis, obesiti atau tekanan darah tinggi) dan disertai, sebagai peraturan, oleh kemusnahan ciri dinding pembuluh darah, di mana lemak, yang dipanggil ateroma, menyelesaikan. Lemak ini, yang terdiri daripada kolesterol ("buruk" kolesterol, yang diberikan kepada darah oleh lipoprotein dengan kepadatan rendah) membawa kepada penyempitan saluran yang merosakkan, menjadi kurang elastik dan mencapai keadaan yang dipanggil "atherosclerosis". Darah, yang mempunyai kecenderungan untuk menebal, membentuk gumpalan yang mampu menyekat kapal. Bergantung kepada tempat di mana pembekuan itu adalah, pelbagai bentuk patologi muncul: Statistik infarksi miokardium dalam bidang saluran koronari (mereka membekalkan jantung), kerosakan otak iskemia dalam saluran darah ke otak, dan lain-lain Dengan menganalisis kematian di Amerika Syarikat dan Perancis, doktor datang kepada keputusan yang tidak dijangka. Apabila membandingkan orang yang mempunyai ijazah yang sama terhadap penyakit kardiovaskular (tekanan darah, kolesterol, pengambilan lemak, tidak berlebihan), kematian di Perancis daripada serangan jantung adalah 36-56% lebih rendah daripada di Amerika.

The "Paradoks Perancis", sebagai saintis memanggil fenomena ini, telah dikaji dengan teliti. Khususnya, mereka mengkaji sifat pemakanan dalam eksperimen. Seperti yang ternyata, kadar kematian akibat penyakit jantung koronari adalah berkadar songsang dengan pengambilan alkohol. Tetapi di kalangan minuman beralkohol, hanya wain telah menghasilkan kesan pencegahan terhadap penyakit kardiovaskular. Kajian menunjukkan bahawa penggunaan yang sederhana wain, 1-4 minuman sehari (1 gelas wain 100 mL kapasiti dan 12% alkohol (10 g)), kematian akibat penyakit jantung koronari menurun kepada 15-60% berbanding dengan risiko hasil tersebut bagi orang-orang yang tidak minum arak. Sebaliknya, orang-orang yang tidak minum arak sama sekali, dan juga peminum berlebihan (60g alkohol sehari atau lebih) terdedah kepada risiko yang sangat tinggi kematian. Kesan alkohol pada insulin insulin Terlalu banyak atau pelanggaran dalam penyerapan badan insulin juga faktor-faktor risiko untuk sistem kardiovaskular.

Segelas wain mengurangkan hyperinsulinism dan meningkatkan kepekaan sel-sel terhadap insulin dan seterusnya mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Kesan alkohol pada pembekuan darah "yang terlalu tebal" darah (iaitu Hyperviscosity) mewujudkan pra-syarat yang serius untuk pembentukan darah beku yang boleh menyumbat arteri, dengan kata lain, membawa kepada trombosis. Alkohol mempunyai harta penipisan darah. Kesan hormon alkohol Bagi wanita semasa menopaus, risiko mendapat penyakit kardiovaskular, terutamanya koronari, meningkatkan disebabkan oleh penurunan mendadak dalam paras estrogen beredar. Alkohol yang terkandung dalam wain sedikit meningkatkan tahap ini supaya estrogen merangsang kelenjar adrenal. Kesan alkohol pada saluran darah Alkohol meningkatkan diameter arteri koronari, dengan itu menyediakan perfusi yang lebih baik untuk jantung dan mengurangkan risiko penyakit jantung koronari (kemerosotan bekalan darah ke otot jantung) Kesan ke atas pundi hempedu Sesetengah bahan yang membentuk wain (asid cinnamic) merangsang rembesan pundi hempedu. Terima kasih kepada mekanisme ini, wain boleh memainkan peranan yang serius sokongan dalam pencernaan makanan "berat".

Wain mempercepatkan penghadaman lemak anggur dan obesiti Dalam kuantiti yang kecil (1 gelas wain merah pada akhir makan), anggur boleh membantu mengurangkan berat badan tambahan; ia boleh mengurangkan glukosa darah dan hyperinsulinism betul yang menyebabkan obesiti. Kesan Antiviral wain Dalam tumbuh-tumbuhan, tidak ada sistem imun, tetapi ada suatu pembelaan terhadap pencerobohan virus. Antara tumbuhan ini anggur. Ujian makmal telah menunjukkan bahawa wain merah, walaupun cair, memusnahkan virus polio. Mereka yang bukan perokok, tetapi minum arak, turun dengan selesema kurang daripada mereka yang serentak bukan perokok dan bukan peminum. Oleh itu, wain menyediakan profilaksis anti-selesema. Pemerhatian doktor yang terlibat dalam pengeluaran ubat pencegahan menunjukkan bahawa orang yang minum arak secara sederhana di rumah dari kerja lebih jarang daripada yang mereka yang menganut alkohol pantang lengkap.

Dengan cara untuk setiap minum segelas khas perlu!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar