Minggu, 08 November 2015

Menggunakan Pemulihan Asli untuk Bantuan Anak Anda Hentikan pembasahan Bed

Menggunakan Pemulihan Asli untuk Bantuan Anak Anda Hentikan pembasahan Bed

Membasahkan katil bukan sahaja fasa bahawa anak anda "perlu melalui". Walaupun sesetengah kanak-kanak jarang basah katil, kanak-kanak lain bangun dengan lembaran basah kerap. Jika anak anda tidak basah katil, anda tahu kekecewaan yang dia berasa; apatah lagi basuh tambahan yang anda perlu lakukan. Jangan hanya membiarkan keadaan menyala. Walaupun anak anda mungkin akhirnya "berkembang daripada" membasahkan katil, terdapat ubat semula jadi anda boleh menggunakan yang boleh membantu untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Sebelum anda cuba mana-mana remedi lain yang boleh bekerja, anda perlu tahu mengapa kanak-kanak kadang-kadang akan basah katil. Apabila anda tidur, pernafasan anda secara semulajadi akan melambatkan, sehingga tahap karbon dioksida dalam badan meningkat cukup tinggi untuk mencetuskan rasa tidak suka secara tiba-tiba, yang dipanggil refleks phrenic. Anda akan maka secara semulajadi mengambil nafas dalam-dalam dan mula bernafas secara normal lagi. Walau bagaimanapun, jika refleks phrenic tidak berfungsi dengan betul, sama ada kerana ia adalah mundur, atau disekat oleh salah jajaran vertebra, tahap yang tinggi karbon dioksida dalam darah akan membuat otot licin badan, termasuk injap pada akhir pundi kencing untuk berehat. Ini akan menyebabkan anak anda basah katil secara sukarela dengan mana-mana cecair dalam pundi kencing.

Sebaik sahaja anda memahami mengapa kanak-kanak kadang-kadang akan basah katil, anda boleh cuba beberapa ubat yang berbeza. Jika refleks phrenic, yang juga merupakan refleks tulang belakang, masih belum matang, anak anda mungkin berkembang daripada fasa apabila seksyen itu badan berkembang. Sebaliknya, seorang subluxation vertebra - atau salah jajaran tulang belakang - boleh menyebabkan halangan saraf ini, dan menjejaskan fungsi pundi kencing. Hanya chiropractor yang layak akan dapat menilai sama ada ini adalah masalah. Oleh itu, dengan berunding dengan seorang chiropractor berkelayakan anak anda mungkin dapat mengatasi isu ini memalukan.

Apabila anak anda terus membesar dan berkembang, apa-apa subluxaton akan memberikan tekanan kepada tulang belakang dan menjaga dari membuat jawapan yang betul apabila anak anda tidur. Inilah sebabnya mengapa sesetengah kanak-kanak tidak berkembang daripada membasahkan katil. Jika anak anda kencing malam kerap, ia adalah berbaloi setelah anak anda diperiksa oleh chiropractor a. Chiropractor A akan dapat mendiagnosis jika ada subluxation menyebabkan masalah untuk tulang belakang anak anda. Jika ini adalah masalah, chiropractor boleh membuat pelarasan lembut kepada tulang belakang yang boleh membantu meluruskan tulang belakang anak anda dan mungkin mengelakkan masalah kesihatan kanak-kanak lain, termasuk membasahkan katil.

Consulting chiropractor boleh menjadi langkah pertama dalam mereka bentuk rawatan kesihatan semula jadi untuk anak anda untuk membantu dia untuk berhenti membasahkan katil. Walaupun ia mungkin mengambil masa beberapa sesi selama beberapa minggu dengan chiropractor untuk menghentikan episod katil membasahkan sepenuhnya, anda boleh menggunakan lain ubat semula jadi dalam masa yang sama yang boleh mengurangkan peluang untuk episod.

Antara yang terbaik ubat semula jadi untuk menolong kanak-kanak berhenti membasahkan katil termasuk:

Berikan anak anda dua bahagian walnut dan satu sudu teh kismis sebelum bersara tidur;
Menghentikan air anak anda minum atau cecair dua hingga empat jam sebelum tidur untuk mengurangkan jumlah cecair yang terdapat di pundi kencing;
Menyediakan persekitaran yang bebas tekanan atau kaunseling untuk membantu anak anda belajar bagaimana untuk menghadapi tekanan;
Cuba untuk mengelakkan semua produk kafein dan tenusu (diuretik semulajadi), jadi mengelakkan semua kola, susu dan coklat, terutamanya sebelum tidur;
Elakkan bahan pengawet dalam makanan, kerana beberapa bahan pengawet dan pewarna tiruan boleh bertindak sebagai diuretik.
Galakkan anak anda untuk pergi ke tandas dan tinggal di sana sehingga membuang air kecil untuk mengosongkan pundi kencing sebelum tidur;
Cuba menambah herba berikut kepada makanan atau membuat teh dengan merendam herba dalam air mendidih yang kanak-kanak boleh minum apabila campuran sejuk (hanya tidak segera sebelum tidur): wormwood, kulit kayu manis, Lycopodium, bearberry, ekor kuda, dan lemon balsem; atau
Memberi makan kepada anak anda dengan sayur-sayuran berdaun hijau, parsli, dan beras perang, kerana semua ini adalah tinggi serat dan boleh membantu untuk mengelakkan anak anda membasahkan katil.
Dengan menggunakan ubat semula jadi bersama-sama dengan kursus rawatan kiropraktik tertentu dapat menyelesaikan masalah kencing malam untuk anak anda selama-lamanya. Mengapa tunggu sehingga anak anda "tumbuh" keluar dari masalah ini, terutama apabila anak anda akan mengalami penderitaan mental yang berkaitan dengan beliau ketidakupayaan untuk berhenti membasahkan katil dalam masa yang sama? Rujuk chiropractor anda tentang masalah kencing malam anak anda dan anda akan telah mengambil langkah pertama ke arah mencapai malam kering menggunakan terapi semula jadi.

Oleh Dr Maria Ananakis (Chiropractor)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar