Minggu, 08 November 2015

Crystal Healing dan Chakra Heart

Crystal Healing dan Chakra Heart

Dalam bahasa Sanskrit chakra ini dikenali sebagai Anahata tetapi sekali lagi nama yang lebih biasa adalah Chakra Heart

Chakra jantung terletak di tengah-tengah dada.
Ia mempunyai 12 kelopak.
Ia mengawal jantung dan paru-paru
Kelenjar endokrin adalah timus.
Ia dikaitkan dengan mental yang lebih tinggi dan jiwa
Warna untuk Chakra ini adalah Primary Hijau dan Rose menengah atau merah jambu
Kristal untuk Chakra ini adalah Green Aventurine atau Rose Quartz

Chakra jantung adalah salah satu yang paling sukar untuk terjaga. Hati dikejutkan melalui penderitaan dan kesakitan, yang kebanyakan orang akan mengelakkan sebanyak mungkin. Ia juga boleh terjaga melalui perkhidmatan tidak mementingkan diri sendiri. Perkhidmatan tidak mementingkan diri sendiri tidak datang dengan mudah untuk kebanyakan orang. Sifat wujud orang tampak kemas mementingkan diri sendiri dan bukan mementingkan diri sendiri. Kita harus bersedia untuk berubah tabiat lama, kehendak dan pemikiran dan menghasut prinsip-prinsip yang lebih tinggi dalam kehidupan mereka.

Di sini di chakra ini adalah di mana minda dan badan berhubung dengan roh dan untuk penyembuhan. Apabila chakra jantung adalah tidak seimbang kita boleh merasa ragu-ragu, tidak layak cinta, takut terluka, paranoid dan anda juga boleh berasa maaf untuk diri sendiri.

Chakra jantung adalah tempat jiwa, bimbingan dalaman kita, dan kawasan emosi yang lebih tinggi. Ia adalah mudah untuk memberi kasih sayang apabila kami menerima cinta, tetapi ia adalah sukar untuk memberi kasih sayang tanpa syarat kepada orang lain apabila tidak ada balasan. Apabila seimbang boleh ada cinta tanpa syarat, empati, belas kasihan, persahabatan dan rasa sambungan universal. Apabila seimbang chakra jantung bergetar warna hijau.

Gangguan yang boleh dikaitkan apabila chakra ini adalah tidak seimbang adalah:

Aids, Alahan, Kemarahan, Kanser Payudara, Sindrom Keletihan yang Kronik, Penyakit Jantung, Tekanan Darah Tinggi, Sistem Imun Penyakit, Insomnia, Paranoia, Pneumonia

Chakra ini adalah berkaitan dengan kasih sayang, kegembiraan peribadi, kejujuran, hormat, persefahaman, kemurahan hati, pemberian kuasa emosi dan pengampunan.

ASPEK POSITIF JANTUNG CHAKRA
Belas Kasihan
Kemesraan
Kemurahan hati
Harmony
Kemanusiaan
Loving
Memupuk

ASPEK NEGATIF ​​JANTUNG CHAKRA
Kepahitan
Ragu-ragu
Sikap acuh tak acuh
Cemburu
Manik kemurungan
Kedekut
Moody

Di bawah adalah senarai alat-alat tambahan yang boleh digunakan untuk membantu mengimbangi chakra jantung,

Kristal:
Rose Quartz, Green Calcite, Green Aventurine, Chrysoprase, Chrysocolla, rhodochrosite, Pink Rhodonite, Jade, Malachite Green Obsidian, Pink Fluorite, Tembikai Tourmaline, Pink Kunzite dan Bloodstone.

Minyak Essential.
Jamine, Ros, Geranium, Bergamot, Clary Sage.

Penyembuhan bunyi sedang digunakan lebih yang lebih hari ini ke seluruh bahagian badan dan chakra yang tidak ketinggalan dalam borang ini penyembuhan sebenarnya saya telah mendapati bahawa sesetengah orang bertindak balas lebih baik untuk Tuning Forks kemudian kristal. Orang juga menggunakan mangkuk nyanyian untuk sembuh, tetapi saya tidak menggunakan ini untuk penyembuhan, hanya masa yang saya telah menggunakan mangkuk nyanyian adalah apabila saya attuning seorang pelajar kepada Tahap Reiki, saya tidak akan mengulas mengenai penggunaannya. Adalah mantera yang menggunakan bunyi untuk menyembuhkan dan meditasi saya pasti kebanyakan anda pernah mendengar tentang "Omm" (tidak pasti ejaannya) dan terdapat mantera untuk Chakra juga, jadi saya akan memberi anda nota untuk garpu penalaan dan nama Mantra juga.

Tuning Forks:
"F" 136.10 Hz

Mantra:
YAM

Unsur:
Air

Zodiak:
Leo dan Libra

Planet:
Sun, Zuhrah dan Zuhal

Warna

Mereka juga memainkan peranan yang besar dalam penyembuhan chakra seperti yang anda mungkin perasan sudah dengan jenis-jenis kristal digunakan untuk mengimbangi chakra. Saya akan memberikan gambaran umum tentang apa warna bermakna di sini dan kemudian dalam perjalanan yang lebih dalam melihat mendalam pada warna.

Merah jambu dan hijau adalah warna Chakra ini.

PINK:
Kita semua tahu merah jambu sebagai warna hati dan kasih sayang dan kebahagiaan

GREEN:
Hijau adalah keseimbangan antara spektrum extroverted panas warna merah, oren dan kuning dan pendiam sejuk biru, indigo dan ungu. Oleh itu hijau merangsang perasaan keseimbangan, keharmonian, keamanan harapan, pertumbuhan dan penyembuhan. Ia didapati di mana-mana dalam alam semula jadi, yang melambangkan banyak, kuasa-kuasa menambahkan semula alam semesta. Green mengingatkan kita bahawa akan sentiasa ada cukup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar