Minggu, 08 November 2015

Bagaimanakah Penaklukan Pankreatitis Oleh Meningkatkan Sistem Imun saya

Bagaimanakah Penaklukan Pankreatitis Oleh Meningkatkan Sistem Imun saya

Artikel saya sebelum ini membincangkan sama ada sistem imun badan dapat dirangsang untuk berjaya merawat penyakit yang serius. Artikel itu telah didorong oleh pengalaman saya sebagai pesakit dan dengan berita itu, pada April 2011, bahawa Perkhidmatan Kesihatan Kebangsaan (NHS) di UK adalah untuk merawat kanser pankreas dengan meningkatkan sistem imun pesakit dan bahawa kursus ini rawatan akan digunakan untuk kanser lain.

Walaupun saya tidak mempunyai kanser pankreas, saya telah mengalami pankreatitis akut yang pertama berlaku pada malam Krismas 1999. dua punca utama pankreatitis minum terlalu banyak alkohol dan hempedu batu. Saya tidak minum arak, dan pundi hempedu saya adalah baik, supaya keadaan saya telah didiagnosis sebagai 'idiopathic', yang saya diberitahu bermakna 'pelik kepada saya' tetapi saya mengesyaki benar-benar bermaksud 'kita tidak tahu punca'!

Saya menghabiskan masa selama tiga minggu di hospital kepada pemakanan titisan dan tanpa makanan. Sebulan selepas meninggalkan hospital saya kembali untuk pemeriksaan dan diberitahu bahawa saya telah mengalami penyakit yang mengancam kehidupan, dan bahawa tidak ada rawatan. Saya diberitahu untuk menjangkakan serangan lanjut pankreatitis. Yang seterusnya tiba di Paskah. Kami telah melawat ibu bapa isteri saya pada masa itu, jadi saya telah dimasukkan ke hospital yang berbeza. Tetapi 'rawatan' adalah sama: berehat sistem penghadaman dengan mengambil nil melalui mulut dan penggunaan titisan suapan untuk menyuburkan badan saya. Kali ini saya berada di hospital selama empat minggu (kehidupan di hospital begitu membosankan!) Dan, semasa meninggalkan, saya sekali lagi memberitahu tidak ada rawatan.

Apabila pulang rumah saya mencari Internet untuk rawatan untuk pankreatitis. Saya tidak faham mengapa tidak ada rawatan; ia tidak masuk akal di zaman ini. Terima kasih kepada kebaikan untuk Internet; Saya mendapati bahawa Manchester Royal Infirmary, sebuah hospital utama di Utara England, sejak 20 tahun lalu, berjaya dirawat pankreatitis dengan memberi pesakit koktel vitamin dan antioksidan untuk meningkatkan sistem imun mereka. Berbekalkan maklumat ini saya melawat doktor saya, hanya untuk diberitahu terdapat banyak sampah di Internet. Apabila saya mengatakan bahawa rawatan ini telah dijalankan oleh sebuah hospital utama NHS, dia mengubah lagu beliau! Ia tidak meminta soalan mengapa tidak ada satu pangkalan data pusat memegang butir-butir rawatan ini bahawa hospital-hospital lain boleh merujuk kepada. Tetapi itu adalah cerita lain.

Satu-satunya masalah saya adalah bahawa Manchester perjalanan masih jauh dari tempat saya tinggal dan doktor saya enggan untuk merujuk saya ke hospital itu. Kajian selanjutnya menunjukkan bahawa satu lagi hospital dekat rumah digunakan rawatan yang sama, jadi saya pergi ke sana dan memulakan perjalanan tablet. Ini bertemu dengan kesan yang terhad kerana masalah itu dengan tablet adalah bahawa mereka boleh dibuang melalui sistem anda dengan cepat dan sebahagian besar daripada kesan yang hilang. Jadi saya beralih kepada meningkatkan sistem imun saya dengan meminum jus lidah buaya dan tidak menipu. Saya berhenti rawatan selepas beberapa tahun berfikir saya telah menakluki masalah dan beberapa bulan kemudian, saya mempunyai satu lagi serangan pankreatitis. Selepas menyambung semula, dan meneruskan, rawatan itu; Saya tidak mempunyai apa-apa masalah yang lebih. Sistem imun saya melindungi saya oleh yg menjepit sejak semula apa-apa berulang apa sahaja yang menyebabkan bermulanya pankreatitis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar