Minggu, 08 November 2015

Crystal Healing untuk Chakra Tekak

Crystal Healing untuk Chakra Tekak

Chakra Tekak terletak di pangkal leher dan atas depan tekak.

Ia mempunyai 16 kelopak

Ia mengawal paru-paru, tekak, trakea (paip angin), (kotak suara) larinks dan pharynx (belakang mulut) juga mulut termasuk rahang, gigi dan telinga.

Kelenjar endokrin adalah tiroid.

Ia dikaitkan dengan astral yang lebih tinggi.

Warna untuk Chakra ini adalah Blue

Kristal untuk Chakra ini adalah Sodalite

Tawaran chakra tekak dengan semua bentuk komunikasi dan ungkapan, seperti seni, tarian, muzik, bahasa dan sebagainya. Ia membincangkan dengan kebenaran dan ungkapan benar jiwa. Kuasa kata-kata mempunyai kesan yang besar kepada rakyat dan jika negatif boleh mewujudkan ketidakseimbangan. Chakra tekak dibangunkan dalam ramai orang tetapi itu bukan untuk mengatakan bahawa ia adalah kira-kira. Ucapan adalah alat yang berkuasa ia boleh digunakan untuk memujuk, mengelirukan, untuk emosi luka, untuk rasuah, menipu, bohong dan menipu. Anda hanya perlu melihat dan mendengar untuk mendengar penyalahgunaan bersuara. Ucapan sisi lain boleh digunakan untuk kebaikan rakyat, hanya dengan menggunakan perkataan yang baik, memberikan pujian, tidak menggunakan kata-kata pertimbangan atau tindakan. Tenaga kreatif chakra tekak boleh dinyatakan melalui ucapan, penulisan, muzik atau seni. Apabila keadaan keseimbangan chakra bergetar dengan warna biru langit.

Gangguan yang boleh dikaitkan dengan yang tidak seimbang Throat Chakra adalah:

Anorexia

Asma

Bronkitis

Masalah Pendengaran

Ulser Mulut

Sakit tekak

Masalah tiroid

Tonsillitis

Chakra Tekak dikaitkan dengan perkara-perkara seperti, kebenaran bercakap, mendengar gerak hati anda, memenuhi matlamat anda, tujuan dan ekspresi diri.

Positif ASPEK YANG Kerongkong CHAKRA

Seni

Tenang

Berpusat

Kandungan

Setia

Bijaksana

Boleh dipercayai

ASPEK NEGATIF ​​DARI Kerongkong CHAKRA

Addictive

Sombong

Sejuk

Manipulatif

Takut

Self-Righteous

Bukan boleh dipercayai

Di bawah adalah senarai alat-alat tambahan yang boleh digunakan untuk membantu mengimbangi chakra Tekak:

Kristal:

Blue kyanite, Soadalite, Lapis Lazuli, Blue Lace Agate, Blue selestit, Azurite, Aquamarine

Minyak Essential:

Lavender, Sandalwood, Neroli, Sage, Chamomile, Kemenyan.

Penyembuhan bunyi sedang digunakan lebih yang lebih hari ini ke seluruh bahagian badan dan chakra yang tidak ketinggalan dalam borang ini penyembuhan sebenarnya saya telah mendapati bahawa sesetengah orang bertindak balas lebih baik untuk Tuning Forks kemudian kristal. Orang juga menggunakan mangkuk nyanyian untuk sembuh, tetapi saya tidak menggunakan ini untuk penyembuhan, hanya masa yang saya telah menggunakan mangkuk nyanyian adalah apabila saya attuning seorang pelajar kepada Tahap Reiki, saya tidak akan mengulas mengenai penggunaannya. Adalah mantera yang menggunakan bunyi untuk menyembuhkan dan meditasi saya pasti kebanyakan anda pernah mendengar tentang "Omm" (tidak pasti ejaannya) dan terdapat mantera untuk Chakra juga, jadi saya akan memberi anda nota untuk garpu penalaan dan nama Mantra juga.

Tuning Forks:

"G" 141,27 Hz

Mantra:

HAM

Unsur:

Eter

Zodiak:

Gemini, Virgo dan Aquarius

Planet:

Marikh, Zuhrah dan Uranus

Warna:

BLUE:

Blue merangsang anda untuk mencari kebenaran dalam. Ia membantu anda untuk mencapai ketenangan jiwa dan untuk hidup daripada cita-cita anda. Blue merangsang inspirasi, kreativiti, pengertian rohani, iman dan ketaatan. Lemah lembut, kepuasan, kesabaran dan ketenangan juga aspek biru.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar