Minggu, 08 November 2015

Pilihan Kesihatan Alternatif Di Rumah - Cara Beri Seseorang Urut Shiatsu!

Pilihan Kesihatan Alternatif Di Rumah - Cara Beri Seseorang Urut Shiatsu!

Seni Shiatsu adalah teknik kuno dari Jepun dan yang dimaksudkan untuk digunakan untuk mendiagnosis dan merawat penyelewengan yang berlainan di badan. Dengan menggunakan jari, tapak tangan dan ibu jari orang yang memohon tekanan untuk kawasan-kawasan tertentu permukaan badan boleh memperbetulkan ketidakseimbangan. Untuk mendapatkan baik pada ia akan mengambil masa dan pengalaman untuk mendapatkan hak tetapi ia adalah sesuatu yang terapi urut mungkin ingin mempertimbangkan untuk menambah kemahiran mereka.

Apabila anda pergi untuk melaksanakan shiatsu anda perlu memastikan bahawa pesakit anda adalah meletakkan muka ke bawah sama ada di atas meja urut yang sangat rendah atau di atas lantai. Pesakit tidak perlu mengambil pakaian mereka di luar untuk jenis ini urut kerana tidak ada minyak atau krim yang digunakan. Sebaik sahaja pesakit selesa terapi boleh mula.

Perkara ini adalah mengenai tekanan dan anda akan hanya menggunakan jari, ibu jari dan tapak tangan untuk memohon tekanan ini. Tidak seperti urut biasa di mana anda menggunakan ibu jari dan jari untuk mengurut dan meramas kawasan badan yang berbeza dengan shiatsu anda hanya memohon tekanan hanya kepada mereka kawasan badan yang sama.

Anda perlu memahami pesakit anda dan cuba untuk mengetahui mengapa mereka mahu mempunyai shiatsu dilakukan. Ramai yang tahu apa yang salah dan memberitahu anda, manakala yang lain mungkin tidak tahu punca masalah mereka dan hanya berharap bahawa shiatsu mungkin membantu. Jadi sebelum anda memulakan rawatan, ia adalah idea yang baik untuk memeriksa kawasan yang berlainan di badan mereka yang perlu termasuk perut, belakang kaki mereka dan leher mereka. Ia adalah idea yang baik untuk mencari mana-mana kawasan lembut atau keras. Ini adalah bidang yang akan membantu anda memikirkan yang mana kawasan perlu diberi perhatian khusus. Apabila anda telah menemui kawasan yang anda boleh mula melakukan rawatan shiatsu itu.

Ingatlah bahawa apabila anda melakukan shiatsu ia tidak seperti apabila anda melakukan sejenis tetap urut. Terdapat tempat-tempat tertentu pada badan yang anda perlukan untuk menyasarkan supaya kesihatan keseluruhan pesakit ditangani. Bidang seperti kepala, leher, jari, tapak tangan dan kaki termasuk jari kaki adalah semua apa yang dipanggil pusat akses ke organ-organ utama badan kita. Ini adalah bidang yang perlu disasarkan dengan mengenakan tekanan dengan tempat tertentu di kawasan-kawasan badan.

Meridian perlu terletak di samping ini adalah laluan di mana chi atau tenaga badan mengalir melalui. Shiatsu telah direka khusus untuk memohon jumlah yang betul tekanan melanggar mana-mana sekatan mungkin terdapat di dalam meridian atau laluan yang boleh menjadi menjaga chi daripada mengalir. Untuk mencari laluan-laluan ini anda hanya memberi tekanan kepada bahagian-bahagian tertentu badan yang telah disebutkan sebelum dalam artikel ini dan kemudian gunakan jari anda untuk mencari mana-mana kekukuhan atau apa-apa sahaja yang mungkin seolah-olah menjadi tidak teratur. Anda kemudiannya boleh bekerja bahawa kekukuhan atau ketidakteraturan dengan mengenakan tekanan dengan kedua-dua ibu jari dan jari anda.

Memahami bahawa rawatan Shiatsu yang baik akan berlangsung antara 1 hingga 2 jam dan anda perlu memastikan bahawa anda adalah menyeluruh. Anda perlu memastikan untuk bekerja di semua kawasan badan secara meluas dalam usaha untuk memastikan bahawa rawatan yang akan memberi manfaat kepada pesakit.

Ia adalah dinasihatkan bahawa anda melakukan penyelidikan yang baik kepada mencari meridian badan kerana ia akan membuat ia lebih mudah kepada anda apabila anda pergi untuk merawat pesakit anda. Memahami bahawa arahan di sini pada dasarnya untuk beberapa rawatan mudah tahap yang lebih rendah di rumah. Dalam usaha untuk mengamalkan secara profesional Shiatsu anda akan perlu untuk mendapatkan lesen untuk berbuat demikian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar