Minggu, 08 November 2015

Chiropractic Dan Sistem Saraf

Chiropractic Dan Sistem Saraf

Kerumitan sistem saraf manusia masih amazes saya. Pakar-pakar menganggarkan bahawa terdapat lebih 100 bilion sel saraf di dalam otak semata-mata. Jumlah maklumat yang diperlukan untuk melaksanakan tugas-tugas mudah adalah besar.

Sistem saraf boleh dilihat sebagai dua hala jalan yang sesak. Apabila melakukan apa-apa tindakan, otak menghantar isyarat saraf ke badan. Setiap otot, setiap organ dan setiap sel yang bertujuan untuk melakukan sesuatu tindakan melakukan kerana otak memberitahu ia apa yang perlu dilakukan. Apabila anda mengambil makanan untuk memasukkannya ke dalam mulut anda, otak anda memberitahu jari anda untuk memahami makanan. Otak kemudian memberitahu rahang mengunyah makanan, tekak untuk menelan makanan, dan perut untuk mencerna makanan. Otak memberitahu segala-galanya di dalam badan bagaimana untuk menjalankan tugasnya. Ini dipanggil isyarat efferent.

Maklumat juga pergi ke arah yang bertentangan. Impuls saraf juga dihantar dari semua otot-otot, sel-sel dan organ-organ untuk mengemaskini otak mengenai kemajuan tindakan yang diberikan. Dalam senario yang sama, jari memberitahu otak bahawa mereka mempunyai makanan, lidah memberitahu anda bagaimana cita rasa makanan dan perut menceritakan untuk berhenti makan kerana penuh anda. Ini dipanggil isyarat afferent.

Walau bagaimanapun, kemalangan berlaku yang menyebabkan kelewatan atau berhenti seketika di dalam maklumat yang cuba untuk sampai ke destinasi. Salah satu tempat yang paling biasa untuk kemalangan berlaku di sekitar tulang belakang. Di setiap peringkat tulang belakang, saraf tunjang keluar melalui lubang dipanggil foramen intervertebral. Apabila salah satu daripada tulang tulang belakang bergerak daripada penjajaran normal, ia boleh menyebabkan tekanan pada saraf tulang belakang. Ini dipanggil subluxation a. Saraf A tidak berfungsi seperti sepatutnya apabila tekanan ini wujud. Inilah yang membuat pesakit berasa cara yang mereka lakukan.

Berita baik adalah bahawa ahli tulang merawat subluxations terus menggunakan manipulasi kiropraktik. Di bawah penjagaan kiropraktik, pesakit akan mula berasa lebih baik agak cepat. Ini kerana apabila kita hanya mula untuk menghapuskan tekanan dari saraf, perubahan sedikit dalam penjajaran yang lebih baik menyebabkan perubahan besar dalam bagaimana pesakit berasa. Walau bagaimanapun, jika kita tidak terus menyelesaikan masalah struktur asas yang dibenarkan subluxation yang berlaku di tempat pertama, tulang akan bergerak kembali keluar dari tempat dan akan memberikan tekanan kepada saraf lagi dan lagi.

Akhirnya, chiropractor tidak benar-benar menyembuhkan sesiapa. Mereka membantu tubuh untuk bergerak cara ia telah direka untuk supaya badan boleh sembuh dengan sendirinya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar