Minggu, 08 November 2015

Apa Electro Acupuncture dan Bagaimana Ia Boleh Membantu Anda?

Apa Electro Acupuncture dan Bagaimana Ia Boleh Membantu Anda?

Kebanyakan orang sudah tentu pernah mendengar akupunktur dan mungkin telah ia lakukan. Acupuncture sudah tentu adalah teknik Cina kuno menggunakan jarum khas dengan tempat mengembalikan tertentu pada badan untuk membantu melegakan kesakitan dan juga beberapa penyakit. Ini kawasan mata mengembalikan juga dianggap aliran badan. Walaupun ia tidak menyakitkan terdapat ramai orang yang tidak boleh tahan dengan idea seseorang meletakkan sekumpulan jarum dalam badan mereka dan di situlah elektro akupunktur datang ke dalam bermain sebagai alternatif kepada akupunktur purba.

Ini jenis akupunktur adalah satu bentuk perubatan alternatif juga dikenali sebagai titik akupunktur dan ia melaksanakan penggunaan pad elektrik bukannya jarum. Pad ini diletakkan di dalam kawasan yang sama di mana jarum akupunktur akan diletakkan. Kemudian arus elektrik akan berjalan melalui pad dan akan memberikan orang-orang mata badan dengan jenis yang sama rangsangan bahawa jarum akan kecuali bahawa rangsangan adalah elektrik yang berputaran di sekeliling ke kawasan yang pad berada.

Impuls elektrik akan menyampaikan mana-mana sahaja 40-80 volt elektrik pada setiap sesi. Ini adalah pada dasarnya semua pesakit rata-rata memerlukan daripada setiap sesi yang mereka mungkin mempunyai. Perkara yang baik tentang teknik ini adalah bahawa arus elektrik tidak berjalan melalui seluruh tubuh, tetapi hanya ke kawasan di mana pad berada.

Akupunktur biasa sudah tentu telah digunakan beribu-ribu tahun, elektro akupunktur adalah agak baru. Ia tidak ditemui sehingga sekitar tahun 1934 dan pada masa itu adalah semata-mata lanjutan daripada manipulasi yang dilakukan dengan tangan oleh ahli akupunktur dan akan membiarkan mereka bekerja pada lebih daripada satu pesakit pada satu masa.

Manfaat ini jenis teknik adalah untuk kedua-dua pesakit dan pengamal. Ia baik untuk pengamal kerana ia adalah seperti pengganti tangan mereka sendiri dan sudah tentu jarum supaya pesakit masih dirangsang untuk masa tempoh yang diperlukan tanpa pengamal mendapat bosan semasa sesi. Ini juga bermakna untuk pesakit bahawa kali sesi sebenarnya jauh lebih pendek daripada sesi akupunktur tradisional dan tidak ada risiko kerosakan kepada tisu-tisu atau otot. Jenis ini rawatan amat baik untuk mereka yang mengalami masalah saraf. Ini juga mudah untuk mengawal daripada akupunktur dengan jarum.

Jenis ini rawatan yang terbaik untuk masalah saraf seperti seseorang yang mempunyai sakit kronik atau lumpuh atau mereka yang mengalami kekejangan otot. Rawatan yang berpanjangan pendek hanya 10 hingga 20 minit secara normal dan hanya diberikan sekali atau dua kali seminggu.

Nota: Ini jenis rawatan yang tidak perlu diberikan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai sejarah masalah jantung walaupun ia tidak sama dengan jantung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar