Minggu, 08 November 2015

Jangan Mendengar Mereka Yang Beritahu Anda Semua Adakah Kerosakan Anda: Jika Anda Punca, Walk Away!

Jangan Mendengar Mereka Yang Beritahu Anda Semua Adakah Kerosakan Anda: Jika Anda Punca, Walk Away!

"Semua yang berlaku dalam hidup anda adalah sama ada kerana anda separa sedar mahu ia berlaku atau ia adalah cermin kepercayaan hati anda sendiri."

Kemustahilan kenyataan ini, dan lain-lain seperti itu, tidak sedar sehingga Rachel telah menulis dia Wasiat Terakhir dan Perjanjian. Tidak ada pilihan mati adalah satu-satunya jawapan untuk melindungi orang-orang dia suka; dia hanya perlu mencari jalan untuk menjadikannya satu kenyataan.

Ironinya itu semua, dalam skim besar perkara, adalah bahawa kaunselor kesihatan mental sepatutnya membantu orang yang menimbang mahu membunuh diri, bukan untuk mengambil seseorang ke ambang bunuh diri.

Tetapi itu adalah apa yang Michelle * lakukan. Rahel telah dicari kaunseling dengan Michelle untuk kebimbangan yang berkaitan dengan wang dan kebimbangan jika bersendirian jika suaminya akan mati. Dalam tempoh tujuh tahun Rachel berada di bawah jagaan mereka, Michelle berulang kali memberitahu Rachel bahawa dia, Rachel, tidak adalah mangsa, dan hanya mangsa percaya perkara yang berlaku kepada mereka. Pada hakikatnya, menurut Michelle, orang mempunyai suara dalam apa yang berlaku kepada mereka; tiada apa yang berlaku melainkan jika orang yang mahu perkara yang berlaku atau perlu belajar daripada kejadian itu.

"Semua yang berlaku dalam hidup anda adalah sama ada kerana anda separa sedar mahu ia berlaku atau ia adalah cermin kepercayaan hati anda sendiri." Michelle memanggilnya manifesting. Ini adalah satu kenyataan setiap sesi untuk Rachel. Kenyataan ini dengan itu memulakan penurunan dalam keinginan Rahel untuk hidup. "Tiada mangsa di dunia," kata Michelle.

Konsep di sebalik ajaran Michelle adalah bahawa apa yang orang berfikir tentang akan menjadi kenyataan sama ada untuk mengajar orang satu pengajaran yang atau untuk menunjukkan orang itu apa yang orang yang benar-benar beriman. Tiap-tiap orang yang masih hidup hari ini datang untuk mempelajari sesuatu, untuk meningkatkan semangat mereka dalam beberapa cara. Kami memilih ibu bapa kita (sebelum kita dilahirkan) untuk membantu kami dalam pembelajaran kita, jadi tidak ada sebab untuk merasa kecewa jika kita tidak suka apa yang ibu bapa kita adalah seperti atau jika kita mempunyai zaman kanak-kanak kesat atau lalai; selepas semua, kami memilih ibu bapa dan keadaan zaman kanak-kanak kami. Semua pengalaman masa lalu kita berada di sana untuk membantu roh kita berkembang; oleh itu, tidak ada sebab untuk merasa kecewa tentang masa lalu-kami memilih semua pengalaman mereka.

"Tiada mangsa," dalam erti kata lain.

Tetapi bagi Rachel, seorang wanita yang mengambil berat tentang orang lain, semua dia lihat adalah bagaimana dia telah menyebabkan kesengsaraan dalam kehidupan orang lain, termasuk suami dan anak-anaknya.
Sepanjang tujuh tahun Rachel telah "mencadangkan" oleh Michelle, Rachel datang ke kesimpulan bahawa setiap masalah dalam keluarga itu kerana kepercayaan bawah sedar beliau atau kerana ada pengajaran yang boleh dipelajari untuk kebaikan tertinggi beliau. Kebanyakan masa, bagaimanapun, dia tidak dapat melihat pelajaran itu adalah untuk dipelajari. Beliau menghabiskan sebahagian besar masanya di tengah refleksi cuba untuk memungut beberapa idea tentang apa yang dia tidak melihat. Dua kali sebulan, beliau pulang ke kaunseling dengan Michelle berharap untuk mendapatkan beberapa kejelasan semasa sesi. Selepas setiap sesi dengan Michelle, Rachel sering berasa sedikit lebih baik, sehingga beberapa hari kemudian apabila dia kembali ke perasaan tidak berdaya dan paranoid atas apa-apa yang dia fikir, atau tidak berfikir; Rachel yakin semua jawapan terletak pada minda bawah sedar beliau.

Kerana dia mencari jawapan kepada soalan-soalan dia, datanglah Rahel ke titik di mana dia tidak mampu untuk berfungsi. Sebagai orang yang bekerja sendiri, perniagaan beliau telah perlahan-lahan gagal, hanya tempang bersama-sama cukup untuk meyakinkan bahawa dia perlu memastikan ia terbuka. Dengan penurunan dalam pendapatan, perkara-perkara wang mula timbul di rumah. Oleh itu satu lagi lapisan untuk menyalahkan diri beliau telah di masukkan ke beban sudah berat.

Dan sepanjang masa, dia terus bertanya dalam hati, "Apa yang saya lakukan salah?" Rahel telah membaca tentang manifesting, walaupun ia adalah berbeza daripada apa yang Michelle diajar; masih, Rachel seolah-olah tidak dapat nyata pelanggan, kesihatan atau ketenangan fikiran. Tidak kira berapa keras dia cuba, dia tidak dapat mencari punca perjuangan beliau.

Lagipun, dia tidak akan mempunyai masalah wang atau isu-isu kesihatan sekarang jika mereka tidak sesuatu yang dia adalah sama ada pemikiran atau imej cermin kepercayaan sendiri.
Namun, Rachel terus melihat Michelle, memilih untuk membayar lawatan ke atas membeli ubat untuk sakit belakang, melihat dia merasakan kesakitan itu akan hilang jika dia boleh mengetahui apa yang sedang mengajar beliau. Insurans perubatan suaminya tidak meliputi perkhidmatan Michelle kerana dia mempunyai amalan swasta.

Apabila dia menutup pintu-pintu perniagaannya, Rachel adalah dalam kemurungan yang mendalam. Ia adalah kesilapan beliau bahawa perniagaan beliau gagal. Ia adalah dia menyalahkan pelanggan tidak berjalan melalui pintu lagi. Ia adalah dia salahkan keluarga kini mempunyai masalah kewangan. Ia adalah kesilapan dia ....

Dalam usaha untuk mengambil tindakan untuk status kewangan mereka, Rahel itu elok dijual bergeser. Semasa jualan itu, dia ternampak beberapa perkara yang telah dicuri. Ketika dilihat Rahel kepada Michelle, dia menyalahkan Rachel: "Orang mencuri daripada anda kerana anda percaya tidak ada wang yang cukup di dunia untuk pergi sekitar." Michelle juga melanjutkan perkataan Rachel tidak mempunyai jualan bergeser lagi kerana hanya orang-orang miskin mempunyai jualan bergeser dan Rachel terpaksa berhenti mempercayai dia miskin.
Apabila anaknya Joshua, 10, menjadi sakit dan telah disahkan menghidap asma, Rachel mengambil ia atas dirinya untuk mengetahui mengapa dia telah menyebabkan penyakit Yosua, selepas semua, Yosua tidak akan sakit kecuali Rachel mahu ia berlaku, bukan?

Rachel berhenti melihat Michelle apabila dia tidak lagi mampu membayar beliau. Berfikir dia telah kehilangan satu-satunya yang boleh membantu dia mencari jalan ke sebab di sebalik semua kegagalan beliau dan asma anaknya, Rachel kehilangan semua harapan. Kebencian diri dan kebencian dia mula berasa beberapa tahun sebelum ini dipergiatkan secara mendadak.

Kemudian dia menyedari satu-satunya cara untuk menghapuskan Joshua asma dan mengembalikan keseimbangan kewangan untuk keluarganya adalah untuk meninggalkan. Sebagai Rachel merasakan dia adalah orang yang benar-benar bertanggungjawab terhadap sebarang penderitaan keluarga, keluarga akan adil lebih baik jika dia tidak berada di sana untuk menyebabkan lebih banyak masalah. Keupayaan Rachel untuk melihat di luar menyalahkan diri beliau menyebabkan kesempitan penglihatan bahawa dia hanya dapat melihat sebahagian daripada gambar. Dia tidak mampu untuk berfikir bahawa orang lain dalam keluarga itu mungkin menyumbang kepada masalah keluarga; tumpuan beliau adalah betul-betul pada dirinya untuk semua isu-isu dan adalah menjadi tanggungjawab beliau untuk membantu keluarganya dengan meninggalkan.

Tetapi kemudian dia mula berfikir. Tidak kira ke mana dia pergi, dia akan menimbulkan masalah kepada orang lain kerana dia tidak tahu mengapa dia telah menyebabkan banyak masalah pada masa ini; dan dia tidak mempunyai cara untuk mencari jawapan sebagai satu-satunya cahaya dari kegelapan Rachel dilihat adalah Michelle, dan dia tidak lagi mampu untuk melihat Michelle.

Jadi fikirannya beralih kepada bunuh diri. Ia seolah-olah seperti satu-satunya jawapan. Ia adalah jawapan yang paling logik.

Air mata mengalir turun mukanya, Rachel menulis sesuatu dia Wasiat Terakhir dan Perjanjian. Satu-satunya perkara yang perlu dilakukan adalah untuk mencari jalan untuk mati.

Sebagai Rachel tidak seperti sakit dan tidak boleh secara sedar menelan sekumpulan pil, dia menyedari dia tidak akan dapat mati dengan tangan beliau. Akhirnya, dia sedar dia tidak akan mampu untuk membunuh diri. Jadi dia berdoa dan berfikir tentang mati-selepas semua, jika dia berfikir tentang hal itu, ia akan berlaku, atau apa Michelle sering berkata.

Selepas seminggu tidak mati, Rachel meletak jawatan kepada fakta bahawa dia akan perlu mencari cara sendiri daripada kegawatan. Dia memanggil seorang rakan yang serta-merta disyorkan Rachel mencari "kaunselor sebenar" dan pergi ke doktor untuk bantuan. Setelah melihat kesan "dadah psych" pada ibunya, Rachel enggan mengambil antidepresan atau anti-keresahan dadah, jadi dia memilih untuk tidak mendapatkan rawatan perubatan. Sebaliknya, beliau dipanggil homeopati klasik.

Homeopath itu tahu dia terpaksa bekerja dengan cepat atau Rachel akan hilang. Walaupun Rahel tidak aktif membunuh diri, tanda-tanda dia adalah sengit dan mempunyai potensi untuk menyebabkan banyak kerosakan kesihatan walaupun tanpa cuba untuk mati.

Remedy Penyelamat (campuran Bach Bunga pati) telah dibawa ke rumah membantu dengan gejala emosi sengit. Homeopath itu juga memberi Rachel Psorinum (a Perubatan Homeopati) untuk menenangkan keinginan untuk membunuh diri. Homeopath itu juga memberitahu Rachel bahawa sesuatu akan menjadi baik-kenyataan sahaja mungkin membantu lebih daripada apa-apa sebelum ketika itu. Ia memberikan Rachel sedikit harapan. Satu temu janji susulan telah ditetapkan untuk hari berikutnya.

Sehingga lawatan yang akan datang, homeopati bekerja untuk mencari ubat teras penyembuhan untuk membantu Rachel dengan penyembuhan beliau. Sebagai prinsip Homeopati klasik adalah untuk menyembuhkan orang, bukan hanya menguruskan gejala, homeopati mempunyai untuk mencari ubat yang salah untuk memulakan proses penyembuhan. The Psorinum diberikan kepada Rachel adalah untuk membantu dengan keamatan kemurungan; ia tidak dianggap ubat teras penyembuhan apabila diberi kerana ia adalah.

Pada hari berikutnya, pada lawatan beliau datang, Rachel sudah berasa sedikit lebih baik. Walaupun dia keliru dan amat tertekan, dia tidak berasa seperti berat dengan kesakitan. Ubat teras penyembuhan diberikan, bersama-sama dengan arahan untuk mendapatkan penjagaan kaunselor, tetapi tidak kaunselor itu dari depan (contohnya Michelle). Homeopati yang telah mendengar kata-kata Michelle memberitahu Rachel dan tahu mereka, kata-kata, tidak betul dan merupakan sebab utama Rachel kini merasakan membunuh diri dan teruk tertekan.

Pada susulan pelantikan seterusnya seminggu kemudian, Rachel melihat sekurang-kurangnya 50% lebih cerah. Dia berjalan lebih tinggi dan tidak lagi begitu pucat. Dia juga tersenyum beberapa kali semasa lawatan pejabat.

Apabila bekerja dengan kaunselor baru, Rahel telah menyedari bahawa ajaran Michelle adalah dalam kesesatan dan mereka mungkin hanya cara dia, Michelle, menyebabkan orang ramai menjadi bergantung pada dirinya dan memastikan aliran pendapatan yang stabil dengan meyakinkan pelanggannya bahawa Michelle diperlukan untuk membantu mereka mendedahkan kebenaran minda bawah sedar mereka. Pada lawatan pejabat dengan homeopati itu, Rachel aneh dikreditkan Michelle untuk sebahagian besar peningkatan dalam mood dia sejak lawatan sebelumnya.

Melihat melalui mata baru, Rahel telah mendengar dalam pada salah satu tele-persidangan Michelle itu. Pada seminar itu, Michelle telah menyatakan bahawa kadang-kadang perkara yang berlaku kepada kita untuk mengajar orang lain pengajaran-kita yang hanya berlaku untuk menjadi Tuhan yang satu atau Alam Semesta digunakan untuk membantu mengajar mereka.

Dalam semua masa Michelle memberitahu Rachel tentang manifesting dan bahawa semua perkara yang berlaku kepada kita untuk mengajar kita pengajaran, Michelle tidak pernah memberitahu Rachel bahawa sesuatu yang boleh berlaku kepada kita itu bukan untuk mengajar kita pengajaran.

Dalam kemarahannya, di bahagian soal jawab persembahan, Rachel telah bercakap dan bertanya sama ada dia telah mendengar dengan betul, perkara yang berlaku kepada kita tanpa kawalan kami, dan tidak selalu mencerminkan kepercayaan kita. Terdapat telah jeda yang panjang; Michelle telah mengiktiraf suara Rachel. Michelle kini terperangkap di antara mempunyai pembohongan dia terdedah kepada satu orang dan orang yang benar kepada semua pendengar lain. Jadi Michelle memilih untuk bercakap benar: kita tidak sentiasa bersalah.

Sejurus selepas seminar itu, Michelle telah memanggil Rachel dalam usaha untuk menjelaskan. Michelle membuat alasan dan cuba meyakinkan Rachel untuk kembali melihat dia; dia juga akan bermula tab sehingga wang menjadi lebih banyak dalam hidup Rachel. Rachel memberitahu Michelle apa yang dia telah belajar dan bahawa dia telah melihat satu homeopati klasik sekarang yang telah membantu dia lebih daripada Michelle pernah. Rachel juga bercakap tentang memulakan saman undang-undang terhadap Michelle, di mana beliau menyatakan bahawa Rachel hanya mendengar apa yang dia telah diperlukan untuk mendengar, dan bahawa dia diperlukan untuk mengalami keadaan untuk kebaikan tertinggi beliau.

Rachel teringat masa yang dia telah menemui kad niaga daripada bapa ayam di sebuah perpustakaan buku-dia telah memberitahu Michelle daripada yang dicari. Michelle telah menyatakan "Anda tidak akan mendapati kad itu anda tidak percaya anda boleh menjadi kaya tanpa perlu mengambil jalan keluar dengan jenayah. Jika anda tidak mempunyai kepercayaan ini, anda tidak akan melihatnya kad." Rachel tidak mempunyai kepercayaan itu dan telah merasakan Michelle adalah salah dalam tafsiran beliau kejadian. Mengingati dusta itu, Rachel digantung.
Sebagai masa berlalu dan Rachel bertambah kuat mental, dia sekali lagi terfikir untuk mengambil langkah-langkah untuk menyaman Michelle. Tetapi menyaman Michelle tidak akan membantu sesiapa sahaja, melainkan jika Michelle keluar dari perniagaan daripadanya. Namun, Rachel tidak dapat dalam hati nurani yang baik meninggalkan orang lain menderita di bawah jagaan Michelle; dia merasakan dia terpaksa memberitahu seseorang. Oleh itu, dia keluar untuk membantu seberapa ramai orang yang mungkin dengan memberitahu kisahnya.

Akhirnya, ia adalah Rachel yang mempunyai keberanian untuk bergerak di luar pelajaran yang rosak dari Michelle. Walaupun beberapa ajaran masih kekal, walaupun 6 bulan selepas sesi terakhir dengan Michelle, Rachel tidak lagi membunuh diri. Dia masih menyalahkan dirinya sendiri untuk hanya kira-kira segala-galanya, tetapi kini dia sedar akan hakikat bahawa diri menyalahkan adalah sambutan yang dingin daripada kaunseling rosak. "Saya hampir percuma membasuh otak!"

Manifesting tidak salah-Michelle adalah salah. Semua orang membuat kesilapan dan melakukan perkara yang tidak betul. Tiada siapa yang sempurna. Apabila melihat melalui mata yang jelas, orang boleh melihat perkara-perkara yang menyumbang kepada keputusan mereka; memberikan menyalahkan ke diri awan visi, menjaga pembelajaran daripada berlaku.
Dan tidak ada yang menyebabkan perkara-perkara buruk berlaku hanya dengan pemikiran mereka atau dengan hidup.

Orang ramai belajar dan berkembang berdasarkan kepada perubahan dalam kehidupan mereka. Tetapi Tuhan atau alam semesta tidak memperkenalkan kegawatan ke dalam hidup seseorang untuk membantu mereka berkembang rohani; Dia / Beliau juga tidak menunggu sekitar menonton anda untuk menerkam setiap pemikiran dan tindakan hanya supaya Dia / Beliau boleh membuang blok dalam laluan anda penemuan.
Tidak mengikuti jalan yang Rachel lakukan. Jika kaunselor atau kesihatan profesional anda memberitahu anda sesuatu yang tidak merasa betul, jangan bawa ke jantung. Jika mereka menyalahkan anda untuk apa-apa, kemudian pulih dan berjalan kaki. Lebih baik untuk menjadi cemas lebih kurang situasi dalam hidup anda daripada mahu membunuh diri kerana sedang dipersalahkan kerana keadaan itu.

* "Michelle" bukan nama sebenar kaunselor, walaupun Rachel merasakan semua perlu diberi nama sebenar kaunselor untuk dilindungi dari beliau. "Rachel" bukan nama wanita yang mengalami peristiwa ini; namanya telah ditukar untuk melindungi kerahsiaan beliau.

Homeopati, Pemikiran dan Emosi

Emosi seseorang berasa biasanya hasil pemikiran seseorang. Jarang sekali emosi berlaku sebelum pemikiran. Kadang-kadang, seseorang mungkin mempunyai cetusan emosi tanpa mengetahui mengapa; tetapi selalunya jika orang yang difikirkan mengenainya, proses pemikiran boleh didapati.

Manusia bertindak balas dengan persekitaran dan keadaan dalam kehidupan mereka berdasarkan pengalaman mereka yang lalu; mereka pengalaman menyumbang kepada pembentukan pemikiran. Sebagai contoh, seorang wanita yang menghina oleh suaminya memberitahu dirinya bahawa dia tidak akan mempercayai lelaki lagi. Keputusan untuk tidak mempercayai seorang lelaki lagi adalah satu proses pemikiran; emosi di sebalik ia boleh menjadi kemarahan, kebencian, kesedihan, atau gabungan beberapa.

Dengan Homeopati, pengamal berfungsi untuk memahami proses pemikiran yang menyumbang kepada penyakit dalam pesakit. Minda adalah sangat kuat dan boleh mendatangkan malapetaka pada kesihatan sama seperti bahan kimia, pilihan pemakanan yang tidak sihat, asap rokok, dan sebagainya. Dalam banyak aspek, pemikiran boleh mula seseorang ke jalan penyakit ini.

Ubat-ubatan homeopati, apabila diberi dengan tepat, boleh membantu seseorang memahami pemikiran di sebalik penyakit dan kegawatan emosi. Ubat boleh membantu orang yang melihat apa yang mereka tidak dapat melihat sebelum ini.

Apabila melihat untuk sembuh, memanggil homeopati klasik. Mereka akan mendengar kepada anda.

Tahniah,
Dr. Ronda

Penafian: Maklumat yang diberikan oleh Dr. Ronda adalah untuk tujuan pendidikan sahaja. Ia adalah penting bahawa anda tidak membuat keputusan kesihatan atau menghentikan sebarang ubat tanpa arahan doktor atau pembekal penjagaan kesihatan peribadi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar